Varför vara skibum? Måste ha svar!

Wikingen

Medlem
Hej

Läser idag svenska B i gymnasiet där ett av del nationellaproven är muntligt. Temat man ska prata om är: Hälsa och livsstil. Som skidälskare tycker jag det är lämpligt att prata om skibums och deras älskan att tillbringa flera månader med dålig mat och trångt boende endast för att få åka skidor.

Så nu hade jag varit mycket tacksam om NI säsongare på freeride gav mig så utfylliga och passionerade svar som möjligt om varför ni väljer att säsonga, och om livet som skibum.

Tack på förhand/

Carl

Ingen vänlig skibum som har lite tid över och kan svara lite mer utfylligt? Börjar bli lite panik.

den kännslan man får av att vara först i backen när det har dumpat ner 1 m snö är obeskrivlig... hittar du en
guldgruva så är nog kännslan de samma!!!!

Tror nog inte att det är hela sanningen för ska sanningen fram så lever jag nog sämre hemma i sverige medan jag jobbar som en dåre och sover för lite i nån polares lgh för att spara så mkt pengar att jag kan stanna borta en säsong. Väl där har jag både ätit skapligt och bott ok( dock med sängar av varierande kvalitet) Då är man ju liksom i bättre form för att ta vara på pudret "när det väl dumpar" och det är väl det allt handlar om, om man är där hela säsongen så är man ju där de dagar det dumpar och det är det väl värt kan jag lova. I vintras var jag först nerför ett berg i Kanada när det snöat 63 cm över natten. Helt orört puder o du är först av alla och vet var du ska åka det slår allt o det hade aldrig hänt om du hade åkt dit bara en vecka eller så. Därför är det värt att åka en hel säsong och det är klart man bor ju bättre i Kanada där jag varit än i Alperna men det är ju ändå pudret det handlar om, den där grymma känslan av att bara flyta fram, så nog skulle det va värt det även om man bor i en liten burk bara man är där vid rätt tillfälle.

Ursäkta mig att jag går lite offtopic nu, men jag måste ha svar på en sak angående nationella provet i svenska B. Innan alla proven så fick man ett häfte med texter i. Kollade igenom det och på en sida så är det en dikt eller nått på DANSKA... Kan någon förklara för mig vad fan den gjorde i ett häfte för nationella provet i svenska b?

Det ingår i kursplanen att man "ska ha förståelse för de nordiska språken" eller nåt sånt. När vi skrev nationella svenska B var det nån novell på Norska, sjukt störande att läsa!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp