Varför vill man säsonga i Sverige?

Malmros

Medlem
Jag har suttit o funderat lite på varför man skulle vilja säsonga i Sverige jämfört med Alperna överlag.
Kan inte komma på något argument förutom att språket borde sitta som gjutet om man stannar i Sverige.
Sjävklart har jag inte sett alla svenska orter men Åre, Sälen o Vemdalen borde ge en ganska så bra bild.
Kommentarer????

Funderade snabbt nu när jag såg ditt inlägg, men lyckades inte komma på någon anledning alls att säsonga i sverige, iofs om man nu måste jobba under säsongen och inte lyckas fixa jobb nån annanstans...

åre, sälen, vemdalen suger men jag säger bara abisko - björkliden - riksgränsen - Narvik!!! 4 riktigt bra ställen, inga jävla parkeringsplatser precis!

Inte lika laskigt om man ar 18 ar, och alldeles farsk ut fran gymnasiet och inte riktigt beredd att aka ut i stora varlden? Alla ar inte lika kaxiga...

Språket var väl givet redan från början om man stannar i Sverige. Tro det eller ej, men relativt många pratar faktiskt engelska nere i alperna. Visst är det ett plus om du kan tyska/franska/italienska men det är inte ett måste för alla jobb.
Blir det så mycket billigare? Bila ner med 3 pers går på ca tusenlappen per skalle (kräver tillgång till bil...=))
Dela en lya med 4 andra och betala ca 2000 kr/månad.
Liftkort hela säsongen ca 7000 kr
Tillgång till 2500 meters fallhöjd. PRICELESS!

Men jag är ändå böja att hålla med. Det blir nog lite billigare i Sverige. Fast är det värt att spara de slantarna för den åkningen du missar?

Tillbaka
Topp