Världsklass VS. Lycka?

makafone

Ny medlem
Världsklass VS. Lycka?
Tjebb

Har funderat lite på vilken typ av skidfilm/snowboardfilm som är "bäst" och som "man" helst tittar på?

Låt säga att vi delar in filmerna i två kategorier:

1. Filmer med dom bästa åkarna, svåraste tricken, största hoppen, kameravinklar som kräver budget o.s.v
Ex: Alla Matchstick filmer, thats it thats all.

2. Filmer som har tendens att vara lite mera jordnära. Där åkarna lika gärna åker omkring och leker som att göra dubbelkorkar.
Ex: Afterlame, 4bi9s youtube editar.

Min åsikt är att båda kategorierna behövs, dock tittar jag hellre på Afterlame som jag sett 100ggr och som är 4 år gammal, än på Claim.

Världsklass VS. Lycka?
Jag tycker Ponytale känns som en rätt bra kombination, och det är den bästa filmen jag sett i kategorin hittills iaf. Jag personligen gillar inte överseriösa filmer där det enda man får se är de allra fetaste air-tricken, det behövs helt enkelt lite lek och sådant för att jag ska hålla intresset uppe i mer än tio minuter.

Världsklass VS. Lycka?
maxter sa:
Jag tycker Ponytale känns som en rätt bra kombination, och det är den bästa filmen jag sett i kategorin hittills iaf. Jag personligen gillar inte överseriösa filmer där det enda man får se är de allra fetaste air-tricken, det behövs helt enkelt lite lek och sådant för att jag ska hålla intresset uppe i mer än tio minuter.
Måste hålla med trots att jag åker skidor, ponytale är lätt den bästa filmen hittills i år.
Slår reasons, turbo mfl utan problem. Men av någon anledning är det nästan alltid skönare
känsla i snowboardfilmer än skidfilmer.

Världsklass VS. Lycka?
Glädjen framför allt! Har du sett Pony Tale? Den där hästsagan är äkta brädglädje och inget annat. Tricken de gör är inte så överdrivet svåra... Däremot, det svåra i hela filmen var ju att spegla brädglädjen på en väldigt liten budget och de lyckades göra den riktigt bra minsann!

Mer filmer som Pony Tale, fler hästsagor åt folket!
Love to the people, osv...

Världsklass VS. Lycka?
Ponytale är den bästa snowboardrullen jag har sett! Knut Eliasson är sjukt rolig!

Jag tyckte även att "NIX" från Quite Alright Productions var riktigt bra! där ser man verkligen att dom har kul när dom åker snowboard tillsammans och det är det som är det viktiga.

Så jag håller mig hellre till kategori 2 :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp