Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och hur gick det? Det verkar ju smidigt att slippa böka i och ur linern med risk för veck etc.Dustbin_Dan sa:Körde den här varianten:
Med Intuition liner(FT First chair).
Gick skitbra. Gick åt några kilo ris bara....viktorflygare sa:Och hur gick det? Det verkar ju smidigt att slippa böka i och ur linern med risk för veck etc.Dustbin_Dan sa:Körde den här varianten:
Med Intuition liner(FT First chair).
Har du testat pjäxorna? Annars så bör du göra det, även fast det går att forma skalet.elastico sa:Bump
Jag tänkte väcka liv i tråden med en fråga angående ett par Salomon X Max 100/120 (inte bestämt mig än vilka jag ska välja).
Man sparar drygt en tusenlapp på att beställa ett par X Max 120 på nätet och 100-modellen har jag inte ens hittat i butik. Därför uppstår frågan om man kan köpa pjäxor på nätet och sen värma dem själv hemma.
Jag såg ett klipp på youtube där den korrekta metoden är att stoppa in skalet i en "Salomonugn" i 10 min på 120 grader.
Har någon här provat att stoppa sina pjäxor (dvs bara skalet) en helt vanlig ugn? Jag tycker personligen att det borde gå bra men samtidigt känns det som att det kan bli ett väldigt dyrt misstag om något går snett.
Jag testade 120 pjäxan på Intersport och den satt riktigt bra. Egentligen är jag inte villig att lägga 5000 på ett par pjäxor men där jag bor så har vi bara Intersport, Stadium och Team Sportia och deras utbud är hemskt dåligt. Eftersom pjäxan passade så pass bra så tänkte jag slå till men jag vet verkligen inte om det är värt 1000 kr (mellanskillnaden mot att handla på nätet) för att få pjäxorna värmda i butiken.Stepup sa:Har du testat pjäxorna? Annars så bör du göra det, även fast det går att forma skalet.
Ugnsfrågan kan jag tyvärr inte svara på.
Naturligtvis ska du handla i butiken om du varit där och provat och mellanskillnaden inte är mer än 1 000 kr ... speciellt när det gäller en pjäxa som ska värmas! Ingen tvekan!elastico sa:Jag testade 120 pjäxan på Intersport och den satt riktigt bra. Egentligen är jag inte villig att lägga 5000 på ett par pjäxor men där jag bor så har vi bara Intersport, Stadium och Team Sportia och deras utbud är hemskt dåligt. Eftersom pjäxan passade så pass bra så tänkte jag slå till men jag vet verkligen inte om det är värt 1000 kr (mellanskillnaden mot att handla på nätet) för att få pjäxorna värmda i butiken.Stepup sa:Har du testat pjäxorna? Annars så bör du göra det, även fast det går att forma skalet.
Ugnsfrågan kan jag tyvärr inte svara på.
Bra bump!debbo sa:Vill bara meddela att värmeskåpen i butikerna är på 86grader ?
Stämmer inte ens.JohanDahlstedt sa:Bra bump!debbo sa:Vill bara meddela att värmeskåpen i butikerna är på 86grader ?![]()
[...], de är... ?bootfitta sa:Stämmer inte ens.
Nej lite det jag syftade på.bootfitta sa:Stämmer inte ens.JohanDahlstedt sa:Bra bump!debbo sa:Vill bara meddela att värmeskåpen i butikerna är på 86grader ?![]()
Så vilken temp har skåpen ? Jag värmde intuition inneskor i varmluft ugn på 100 grader nu i vinter funkade bra iallafallbootfitta sa:Stämmer inte ens.JohanDahlstedt sa:Bra bump!debbo sa:Vill bara meddela att värmeskåpen i butikerna är på 86grader ?![]()
Det varierar. De svalaste skåpen är runt 80 grader, men det finns vissa rackare som går hela vägen till 130 vilket jag starkt vill avråda någon att köra sin innerskor i.miol11 sa:Så vilken temp har skåpen ? Jag värmde intuition inneskor i varmluft ugn på 100 grader nu i vinter funkade bra iallafallbootfitta sa:Stämmer inte ens.JohanDahlstedt sa:Bra bump!![]()
Har värmt själv vid några tillfällen. Garanterar inte att jag har rätt (kommer säkert att bli sågad) har kört innesko och ytterskal i varmluftsugn 90 gr, dom står i ugnen 10 min (ta ur inneskorna ur skalen.)
Obs värm inte sulan.
Jag satte möbeltassar på mina problem punkter.
Ställde mig ute på altanen i kylan i 30 min (tills pjäxorna kallnat.)
Stod på en bräda under nedkylningen som va 22mm tjock (instucken under hälen på pjäxan för att hamna i en bra åk position)
Jag hade haft mina pjäxorna på lästning och behövde någon millimeter och detta funkade perfekt.
Har gjort detta på familjens samtliga pjäxor då dom varit nya.
Som sagt garanterar inte att det blir perfekt men märker skillnad.
Rätt eller fel, huvudsaken är att det blir bra. Men praxis brukar vara att lägga klossen under tån på pjäxan. Det för att få hjälp med att trycka bak hälen och få ett bra hälgrepp, plus att det är lättare att få ett bra tryck på plösen när pjäxan lutar bakåt.Har värmt själv vid några tillfällen. Garanterar inte att jag har rätt (kommer säkert att bli sågad) har kört innesko och ytterskal i varmluftsugn 90 gr, dom står i ugnen 10 min (ta ur inneskorna ur skalen.)
Obs värm inte sulan.
Jag satte möbeltassar på mina problem punkter.
Ställde mig ute på altanen i kylan i 30 min (tills pjäxorna kallnat.)
Stod på en bräda under nedkylningen som va 22mm tjock (instucken under hälen på pjäxan för att hamna i en bra åk position)
Jag hade haft mina pjäxorna på lästning och behövde någon millimeter och detta funkade perfekt.
Har gjort detta på familjens samtliga pjäxor då dom varit nya.
Som sagt garanterar inte att det blir perfekt men märker skillnad.
som du beskriver släppte limmet på innerskons ytter sula. Det funkade för mig att tejpa runt där med svart Gorillatejp. Sedan in i ugnen på 90grader.Sen kan man ha tåhätta dels för att ge utrymme för tårna, men även för att pressa tillbaka foten för att forma hälgreppet. Jag brukar köra 8min på 80 grader. Gå inte över 100 grader, då kan limmet som håller innerskons yttersula släppa.