Värma upp en tail

enslow

Ny medlem
Värma upp en tail
Går det att själv värma upp en tail och göra twintip av vanliga skidor? eller kan man lämna in skidorna till någon som fixar det?.

Värma upp en tail
jag har en polare som gjorde det i höstas. vi har haft pissigt lite snö här i göteborg i år så när vi fick lite snö så använde han dom i den lokala backen och körde lite rails. jag tror dock inte att det är så väldigt intelligent att köra med egenböjda skidor, utan köp egna.
Peace out Whiggas.

Värma upp en tail
Nej det är faktiskt så att pengarna går åt rätt fort i Åre.

Saken är den att jag mest åkt i pisten med ett par Völkl V4 Carver men dom är rätt usel i offpist enligt mig.

Så i början av det här säsongen så köpte jag ett par Völkl Unlimited AC3 för att få en mer allround skida.

Sen i början på mars så började jag att hoppa och kom på att det är riktigt kul att landa baklänges men mina skidor är inte riktigt gjorda för det.

Så för att slippa köpa ett par till så tänkte jag att om man värmer och sätter skidan under press så borde gå att få till en lite större tip.

Finns det ingen skidverkstad som gör sånt?

Mountvenus hur gjorde din polare och vad var det som blev fel?

Värma upp en tail
haha, han gjorde det i slöjden med värmepistol och tång med sin morsas gamla pinnsmala skitskidor från -86. :D
eftersom jag rider på bara en planka (snowboard) så vet jag inte så där otroligt mkt om skidor, jag vet bara hur min homeboy bände till dom.
ledsen men mer vet jag inte.

Peace out Whiggas.

Värma upp en tail
förstöra ett par nya völkl...
du måste vara galen eller inte ha pengar överhuvudtaget. jag skulle kunna göra det på ett par skiit skidor men inte ett par nya völkl!

Värma upp en tail
Nu var det inte meningen att förstöra skidorna bara få till en liten tail.

Det var många som var skeptisk till den här frågan.

Jag tänkte nog mer på att placera bakdelen i ett värmeskåp och under press se vilken temp som behövs.
Frågan är bara om tailen böjs tillbaka sen.

Eftersom ingen här verkar veta så får jag ställa frågan till Freerides skidexpert istället.

Värma upp en tail
Ja jag gör nog det.

Men på något sätt så tillverkar man skidorna och då går det ju lätt att böja dom hit och dit så det borde inte vara så svårt för ett proffs och få till dom.

Grejen är den att jag vill inte ha med mig flera skidor när jag åker och jag har hittills inte provåkt några twintips som duger i pisten.

Är det någon som kan tipsa på twintips med hyffsat kort svängradie och skapligt fartstabil så blir jag nöjd.

Värma upp en tail
Om du kör på Völkl skidor så kommer du älska Karma...

Karman är överraskande bra som pist skida och grym offpist... Själv så har jag kört ett par Völkl G31 innan och Karman var min första feta (och twintip) skida... blev väldigt positivt överraskad av just pistegenskaperna...

Jag har kvar mina G31or för riktigt hårda förhållanden då dom är bättre då.. framförallt i hög fart... Dock så kommer du aldrig hitta en skida som funkar bra offpist och i riktigt hög fart i hård pist...

Tex

Värma upp en tail
enslow: Nordica Enforcer eller Line Prophet 100 är bägge skidor med bra fart stabilitet och kort svängradie. Elle så Hendryx.

//H

Värma upp en tail
Tack för era svar.

Jag kommer att försöka få provåka Völkl Karma.

Jag känner ingen som kan fixa fram några Nordica men om tillfället dyker upp har jag noterat Enforcer och line prophet 100.

Hendryx? vilka säljer dom?

Tillbaka
Topp