Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
jag hade faktist värmeslingor i mina gamla Lange. Men jag vet inte om det fungerade så bra. Visst blev det varmt men du får bara köra dem en kort stund annars kan de överhetta. När du sedan stänger av värmen så blir det kalt på en gång. Grundproblemet är att många t.ex. tävlingspjäxor har en väldigt tunn innersko och det gör att du fyser. Hitta ett par strumpor med så lite bommul i sig som möjligt, bommul gör att du fryser då den absorberar svetten och låter den vara kvar. Sedan kan du försöka med en formguten sula. Dessa gar att belastningen blir fördelad på hela sulan och på det sättet slipper du att ofrivilligt spänna foten. dessa sulor finns hos de flesta sportbutiker. Men gör det gärna nästa gång du kommer till fjällen de är mer vana att göra dessa sulor tror jag. ta bara med dig pjexorna till butiken för de klipper sulorna så de passa i pjäxan. Sulorna kostar ca 200-300 kronor.
Coolt
Är Stroltz pjucken bra? har alltid velat ha ett par sådanna men det är svårt att få pengarna att räcka då man enbart har SCN.
Jag vet inte vad du ska prova i så fall. Men jag tyckte i alla fall att pjäxor med värmeslingor inte fungerade så bra. Annars vet jag inte riktigt vad du ska göra. Knäpp upp pjäxorna när du är i liften men det gör du säkert redan. Men jag tycker att du ska prata med någon i en skidanläggning som kan mycket. var noga med att du har torra pjäxor nästa morgon.
Strolzpjucken är helt underbara, helt klart det skönaste man kan ha, speciellt om man har fötter som är lite smått annorlunda, har bland annat extremt höga fotvalv samt en stortå som sticker fram typ 4cm längre än lilltån :P
Men, får väl forska vidare på detta. :P tackar ändå.
Den stora hemligheten varför man fryser om fötterna är att det är för trångt i pjäxorna. Är det trångt så kommer inte blodet ner i fötterna och dom blir alltså kalla.
Tvärtemot logiken så tar man tunnare strumpor på sig om man fryser om fötterna och i gjutna pjäxor kan man till och med vara tvungen att använda korta nylonstrumpor (om man inte har homofobi).
Ett annat tips är att hålla pjäxorna varma ( +20) tills man sätter på dom på fötterna.