Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Varning för att resa med ABS/Snowpulse från Turin flygplats
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="foppus1" data-source="post: 1073549" data-attributes="member: 120664"><p>Det verkar som om ansvariga för säkerhetskontrollen på Turins flygplats har beslutat sig för att de skall agera annorlunda än på övriga flygplatser. Jag har alltid haft lavinryggsäck med tillhörande patron (urkopplad) som handbaggage. Det har aldrig varit något problem på varken Arlanda, Milano, Zürich eller Geneve. På Turin stötte jag dock på patrull igår. Min bekant hade blivit av med sin patron där för två veckor sedan så jag hade förberett mig väl med produktblad och IATA regler på alla möjliga språk.</p><p></p><p>I säkerhetskontrollen var de inte intresserade av att titta på dessa dokument utan konstaterade bara att de inte brydde sig om hur det fungerade på andra flygplatser utan "Aj wörk Torino". Det var helkört. De sade att det var tillåtet att ha patronen på flygplanet men inte att gå med den genom säkerhetskontrollen. Jag erbjöds då möjligheten att gå tillbaka till incheckningsdisken och checka in lavinryggsäck och patron som vanligt bagage eller att bli av med patronen. Jag var ute i god tid och valde att gå tillbaka och checka in den. Jag flög med Lufthansa och den trevliga kvinnan i incheckningen berättade att så här var det ALLTID på Turin och hon förstod inte varför. Som tur var hade jag en pjäxbag "till godo" i och med att pjäxorna var i den vanliga incheckade väskan så hon tog emot lavinryggsäcken som min pjäxbag. Vet inte hur det hade gått annars. Lavinryggsäcken och patronen landade på Arlanda som de skulle.</p><p></p><p>Summa sumarum: Jag kommer att fortsätta att flyga med lavinryggsäck och patron som handbagage från alla flygplatser utom Turin. Om jag, mot förmodan, kommer att välja att flyga därifrån igen så kommer jag att packa ner ryggsäck och patron i incheckat bagage.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="foppus1, post: 1073549, member: 120664"] Det verkar som om ansvariga för säkerhetskontrollen på Turins flygplats har beslutat sig för att de skall agera annorlunda än på övriga flygplatser. Jag har alltid haft lavinryggsäck med tillhörande patron (urkopplad) som handbaggage. Det har aldrig varit något problem på varken Arlanda, Milano, Zürich eller Geneve. På Turin stötte jag dock på patrull igår. Min bekant hade blivit av med sin patron där för två veckor sedan så jag hade förberett mig väl med produktblad och IATA regler på alla möjliga språk. I säkerhetskontrollen var de inte intresserade av att titta på dessa dokument utan konstaterade bara att de inte brydde sig om hur det fungerade på andra flygplatser utan "Aj wörk Torino". Det var helkört. De sade att det var tillåtet att ha patronen på flygplanet men inte att gå med den genom säkerhetskontrollen. Jag erbjöds då möjligheten att gå tillbaka till incheckningsdisken och checka in lavinryggsäck och patron som vanligt bagage eller att bli av med patronen. Jag var ute i god tid och valde att gå tillbaka och checka in den. Jag flög med Lufthansa och den trevliga kvinnan i incheckningen berättade att så här var det ALLTID på Turin och hon förstod inte varför. Som tur var hade jag en pjäxbag "till godo" i och med att pjäxorna var i den vanliga incheckade väskan så hon tog emot lavinryggsäcken som min pjäxbag. Vet inte hur det hade gått annars. Lavinryggsäcken och patronen landade på Arlanda som de skulle. Summa sumarum: Jag kommer att fortsätta att flyga med lavinryggsäck och patron som handbagage från alla flygplatser utom Turin. Om jag, mot förmodan, kommer att välja att flyga därifrån igen så kommer jag att packa ner ryggsäck och patron i incheckat bagage. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Varning för att resa med ABS/Snowpulse från Turin flygplats
Tillbaka
Topp