Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Varning för att resa med ABS/Snowpulse från Turin flygplats
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EkenII" data-source="post: 1073655" data-attributes="member: 121887"><p>Håller med. </p><p>Jag hade alla papper på att det var OK från KLM att ta med ABS ryggan som handbagage men säkerhetskontrollen vägrade släppa igenom patronen. 3 ggr fick vi gå genom säkerhetskontrollen efter att ha pratat med flygbolaget på utsidan utan att komma igenom. Ett tag skulle piloten komma och godkänna..?..Skälet jag fick till sist var att den innehöll mer än 100ml gas. Men det gäller ju bara vätskor...</p><p>Finns ju en anledning till att just lavinrygga har en egen post i IATAs dokument så de ska slippa tänka och ta egna beslut. Det sämsta är att ingen verkar kunna engelska i Turins internationella säkerhetskontroll vilket borde vara ett krav. Blev till sist erbjuden att checka in patronen för 800 spänn men fick inga garantier på att den skulle komma igenom bagagekontrollen så vi valde att plocka ur dem.</p><p>Hade ju inte varit fel om ABS, Snowpulse ett lånesystem för patronerna hos lokal skiduthyrarna så man slipper hålla på med detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EkenII, post: 1073655, member: 121887"] Håller med. Jag hade alla papper på att det var OK från KLM att ta med ABS ryggan som handbagage men säkerhetskontrollen vägrade släppa igenom patronen. 3 ggr fick vi gå genom säkerhetskontrollen efter att ha pratat med flygbolaget på utsidan utan att komma igenom. Ett tag skulle piloten komma och godkänna..?..Skälet jag fick till sist var att den innehöll mer än 100ml gas. Men det gäller ju bara vätskor... Finns ju en anledning till att just lavinrygga har en egen post i IATAs dokument så de ska slippa tänka och ta egna beslut. Det sämsta är att ingen verkar kunna engelska i Turins internationella säkerhetskontroll vilket borde vara ett krav. Blev till sist erbjuden att checka in patronen för 800 spänn men fick inga garantier på att den skulle komma igenom bagagekontrollen så vi valde att plocka ur dem. Hade ju inte varit fel om ABS, Snowpulse ett lånesystem för patronerna hos lokal skiduthyrarna så man slipper hålla på med detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Varning för att resa med ABS/Snowpulse från Turin flygplats
Tillbaka
Topp