Varning för Norrøna, i alla fall Lofoten-jackan

la_grave

Aktiv medlem
Apropå på https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=97535 tänkte jag lite mer sakligt beskriva mina erfarenheter av min Norrøna Lofoten - som för fjärde gången ska in på reklamation. Det är tredje gången limningen ger upp någonstans. Första gången släppte limningarna på insidan av jackan, runt bål/bröst, andra gången var det i ändan av ärmarna och nu har jackan delaminerat vid nacken/ryggen. Jag har fått den utbytt/lagad varje gång men det är ju inte så bra att man ska behöva laga den så här ofta och mycket. Känns som att Norrøna har problem med detaljarbetet/-kvaliteten.

(Den fjärde reklamationen var ett blixtlås som gick sönder)

Har haft min jacka i ungefär 230 skiddagar och den är fortfarande i ett grymt skick. Har absolut inte märkt av någon from av delaminering. Du verkar ha haft väldigt otur.

Drygt 400 dagar av blandad användning av min lofoten, inte så snygg längre men fortfarande funktionell och hel.

ca 40 dagars åkande och x antal dagar vardagsbruk så höll min perfekt tills en lit lös nit på en skipass-bom slet upp ett litet hål (ska skickas in å lagas hos norröna). så jag har inget att klaga på där kvalitetsmässigt, låter som föregående talarare säger säger som du bara haft otur som tusan.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp