Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 29146" data-attributes="member: 20139"><p>Jag drog på en sjuhelvetes krash i somras på camp i Sölden....här e storyn:</p><p></p><p>Vi var då ute tidigt på morgonen för att ta lite sjysta bilder, och fotograferna fotade och fotade och allt var finfint...sedan framåt dan i takt med att landningarna blev slaskigare och slaskigare så hetsade skidåkarna varandra till ballare och ballare trick, så jag ville ju inte visa mig feg. Vi började gapa en corner, en koloss på 22 meter, och drog riktigt feta 360´s över. Jag gjorde efter en del tvekan en sjuk dspin 720 över hela skiten med en lyckosam landning, och alla jublade. Dags för nåt riktigt stort o fett, tänkte jag. Så jag knatade upp tio meter extra, och spettade ner mot kicken, som tornade upp sig som en vägg framför mig. Väl ute i luften, så slängde jag den fetaste flatspin 360 vi hade sett på campet, med en höjd på över sju meter. Folk såg ut som fågelholkar, men efter halva luftfärden anade alla att något höll på att gå snett. Jag blev klar med rotationen redan efter några sekunder, och hade fortfarande fyra fem meter luft under fötterna, vilket oundvikligt ledde till en halv flatspin till, så jag landade helt enkelt brutalt på rygg nere på platten, och dunkade skallen ner i snön. Där låg jag, avsvimmad i några minuter, med folk som kom springandes från alla håll. Väl nere på byn visade det sig att jag hade tur som kom undan med en whiplash och en spräckt vadmuskel. Det var det absolut fetaste tokflyget jag har gjort, och jag glömmer ldrig känslan av att landningen försvinner....</p><p></p><p>//jacob</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 29146, member: 20139"] Jag drog på en sjuhelvetes krash i somras på camp i Sölden....här e storyn: Vi var då ute tidigt på morgonen för att ta lite sjysta bilder, och fotograferna fotade och fotade och allt var finfint...sedan framåt dan i takt med att landningarna blev slaskigare och slaskigare så hetsade skidåkarna varandra till ballare och ballare trick, så jag ville ju inte visa mig feg. Vi började gapa en corner, en koloss på 22 meter, och drog riktigt feta 360´s över. Jag gjorde efter en del tvekan en sjuk dspin 720 över hela skiten med en lyckosam landning, och alla jublade. Dags för nåt riktigt stort o fett, tänkte jag. Så jag knatade upp tio meter extra, och spettade ner mot kicken, som tornade upp sig som en vägg framför mig. Väl ute i luften, så slängde jag den fetaste flatspin 360 vi hade sett på campet, med en höjd på över sju meter. Folk såg ut som fågelholkar, men efter halva luftfärden anade alla att något höll på att gå snett. Jag blev klar med rotationen redan efter några sekunder, och hade fortfarande fyra fem meter luft under fötterna, vilket oundvikligt ledde till en halv flatspin till, så jag landade helt enkelt brutalt på rygg nere på platten, och dunkade skallen ner i snön. Där låg jag, avsvimmad i några minuter, med folk som kom springandes från alla håll. Väl nere på byn visade det sig att jag hade tur som kom undan med en whiplash och en spräckt vadmuskel. Det var det absolut fetaste tokflyget jag har gjort, och jag glömmer ldrig känslan av att landningen försvinner.... //jacob [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Tillbaka
Topp