Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Staffan_N" data-source="post: 29151" data-attributes="member: 30414"><p>Min värsta krach är inte en krach i ett hopp som er andra.</p><p></p><p>Krachen kom efter att jag hade varit ute och åkt offpist i Gressoney i Italien, polarna var hemma i sängen. Efter att nästan ha åkt hela vägen ner kom jag till ett klippstup där det inte gick att åka utför. Istället för att klättra upp och leta reda på ett ställe att åka ner på satte jag brädan på ryggen och började klättra parallellt med klippstupet. Nu slutade det inte bättre än att jag antagligen (har en liten minneslucka på ca 4 dagar) tappade fästet och rammlade utför stupet en så där 10 till 15 metar för att slå i backen med en ljudlig smäll. Efetr att varit avsvimmad i några timmar tar jag min arm som har gått av och går ner till byn i cirka 3 timmar där jag blir upplockad av ambulans och skickad till sjukhus.</p><p></p><p>Det var slutet på den säsongen. :-(</p><p></p><p>Sensmoralken av detta är att man inte skall åka offpist där du inet har varit förut!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Staffan_N, post: 29151, member: 30414"] Min värsta krach är inte en krach i ett hopp som er andra. Krachen kom efter att jag hade varit ute och åkt offpist i Gressoney i Italien, polarna var hemma i sängen. Efter att nästan ha åkt hela vägen ner kom jag till ett klippstup där det inte gick att åka utför. Istället för att klättra upp och leta reda på ett ställe att åka ner på satte jag brädan på ryggen och började klättra parallellt med klippstupet. Nu slutade det inte bättre än att jag antagligen (har en liten minneslucka på ca 4 dagar) tappade fästet och rammlade utför stupet en så där 10 till 15 metar för att slå i backen med en ljudlig smäll. Efetr att varit avsvimmad i några timmar tar jag min arm som har gått av och går ner till byn i cirka 3 timmar där jag blir upplockad av ambulans och skickad till sjukhus. Det var slutet på den säsongen. :-( Sensmoralken av detta är att man inte skall åka offpist där du inet har varit förut!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Tillbaka
Topp