Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 29162" data-attributes="member: 14475"><p>Hmmm</p><p></p><p>Detta är inte den krash som gjort mest ont eller där jag skadat mig men den va fet...</p><p></p><p>Det va i sollentuna backen förra vintern, va där o hoppa lite... jag tänkte prova på det övre större hoppet istället... det va iofs bara Jakob Wester som hoppade i det men ändå. </p><p>Jag frågar Jakob hur mkt fart man borde ta och han visar vart han kör ifrån... detta utan att tänka mig för... då jag väger kanske 25kg mer än honom, har längre bredare nyvallade skidor jämfört med hans som inte vallas, plus att han gjorde D-spin 720 vilket gör att man inte flyger riktigt lika mkt, jag skulle ju bara hoppa rakt fram.</p><p></p><p>Hur som helst så tar jag fart där jag trodde va ok... brydde mig inte om att bromsa då hoppet hade 15m platå o därför blir det svårt att bedömma första ggn man hoppar, jag blir överaskad av kicken och får bakåtvikt, upptäcker sedan att jag ligger 3-4m ovan marken när landningen börjar... jag vrider mig så jag landar på ryggen då jag alltid åker med ryggskidd och landar ca 20-25m efter kicken =) </p><p>Mina kompisar åker ner där jag ligger o skriker att jag ska röra på alla kroppsdelar (så ni kanske förstår att det var en ganska rejäl krash) men jag hade ju självklart tappat andan så jag sprattlade lite o kunde efter ca 3min säga mitt första ord...</p><p></p><p>Fick inga men förutom lite stel rygg dan efter och att jag va ganska skakis gångerna efter jag hoppade den dagen, men va ska man säga, ryggskydd rular fett =) räddade väl mitt liv/rygg iaf...</p><p></p><p>/Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 29162, member: 14475"] Hmmm Detta är inte den krash som gjort mest ont eller där jag skadat mig men den va fet... Det va i sollentuna backen förra vintern, va där o hoppa lite... jag tänkte prova på det övre större hoppet istället... det va iofs bara Jakob Wester som hoppade i det men ändå. Jag frågar Jakob hur mkt fart man borde ta och han visar vart han kör ifrån... detta utan att tänka mig för... då jag väger kanske 25kg mer än honom, har längre bredare nyvallade skidor jämfört med hans som inte vallas, plus att han gjorde D-spin 720 vilket gör att man inte flyger riktigt lika mkt, jag skulle ju bara hoppa rakt fram. Hur som helst så tar jag fart där jag trodde va ok... brydde mig inte om att bromsa då hoppet hade 15m platå o därför blir det svårt att bedömma första ggn man hoppar, jag blir överaskad av kicken och får bakåtvikt, upptäcker sedan att jag ligger 3-4m ovan marken när landningen börjar... jag vrider mig så jag landar på ryggen då jag alltid åker med ryggskidd och landar ca 20-25m efter kicken =) Mina kompisar åker ner där jag ligger o skriker att jag ska röra på alla kroppsdelar (så ni kanske förstår att det var en ganska rejäl krash) men jag hade ju självklart tappat andan så jag sprattlade lite o kunde efter ca 3min säga mitt första ord... Fick inga men förutom lite stel rygg dan efter och att jag va ganska skakis gångerna efter jag hoppade den dagen, men va ska man säga, ryggskydd rular fett =) räddade väl mitt liv/rygg iaf... /Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Tillbaka
Topp