Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nalleman" data-source="post: 29178" data-attributes="member: 10597"><p>Varför? Jag tycker det är bra att detta forum finns så folk kan få lite eftertanke och inse att den unga kropp man har är ganska bräcklig. Tror inte att folk vill briljera, att göra en riktig krash är bland det värsta som finns med skidåkning och någonting som, tyvärr, de flesta av oss här har fått uppleva. </p><p></p><p>Själv lyckades jag under friåkning i Riksgränsen i vintras hoppa ett litet krön med ganska rejäl fart och landade helt perfekt. Tänkte inte på att det var +5 grader i luften, Fick genomslag, slet ur båda skidorna och voltade, tumlade ca 20 meter. Överböjde bla. ryggen framåt. Första gången på vintern jag körde utan hjälm dessutom, "det var ju så varmt". Fick rejält ont i ryggen, gick dock över på en vecka. Jävligt obehagligt! Hade sedan nybörjartelislektion på eftermiddagen för ett gäng entusiastiska 30åriga kvinnor. såg nog rätt stel ut!</p><p></p><p>Ta det lungt, tänk efter. Ni har bara en kropp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nalleman, post: 29178, member: 10597"] Varför? Jag tycker det är bra att detta forum finns så folk kan få lite eftertanke och inse att den unga kropp man har är ganska bräcklig. Tror inte att folk vill briljera, att göra en riktig krash är bland det värsta som finns med skidåkning och någonting som, tyvärr, de flesta av oss här har fått uppleva. Själv lyckades jag under friåkning i Riksgränsen i vintras hoppa ett litet krön med ganska rejäl fart och landade helt perfekt. Tänkte inte på att det var +5 grader i luften, Fick genomslag, slet ur båda skidorna och voltade, tumlade ca 20 meter. Överböjde bla. ryggen framåt. Första gången på vintern jag körde utan hjälm dessutom, "det var ju så varmt". Fick rejält ont i ryggen, gick dock över på en vecka. Jävligt obehagligt! Hade sedan nybörjartelislektion på eftermiddagen för ett gäng entusiastiska 30åriga kvinnor. såg nog rätt stel ut! Ta det lungt, tänk efter. Ni har bara en kropp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Värsta krashen!!!
Tillbaka
Topp