Vart är det bäst att "flasha"?

freeride_nu

Aktiv medlem
Hej! Jag åker bräda kanske två till tre veckor per år. När jag väl gör detta vill jag kunna visa upp mig lite. Missförstå mig inte nu... Jag är ganska hyfsad på att hoppa och så. Jag vet att den bästa upplevelsen kanske fås i samband med friåkning osv, men jag vill gärna att folk ska se vad jag gör. Efter en hård dags åkning vill jag gärna dessutom bränna fett mä stålar på krogen. Vart kan jag hitta den perfekta kombinationen mellan "hopp- och krogflashning" så att säga.

Tack på förhand
PS! Inga tips om Sälen tack för jag är portad nästan överallt där...

Med din mångåriga kunnighet och gedigna erfarenhet av snöbräda har du självklart en potential som du absolut måste dela med dig till många många flera.

Menar du verkligen att inte ens ölshappet Bugelhof tar emot dig längre?
Katastrof, det förstår jag så väl.
Har du provat med Åre, Riskgränsen, Kittelfjäll, Ide´fjäll, Tomtelandsbacken?

Jadu, det allra mest lämpade stället för dig att flasha på måste rimligtvis vara på nåt dagis eller förskola typ lekkullen med rutschkana.
Eller kanske nåt PC-spel passar bättre?

den okuvlige realisten

/Arc

Ibland funderar jag på om man skulle göra Sverige en tjänst och ställa upp sådana som du på ett led och helt enkelt avrätta er.
Tror att detta land skulle bli ett mycket trevligare ställe att leva och åka skidor i efter en sådan liten insats.

Här nere i Skåne finns det två finfina anläggningar. Vallåsen och Kungsbygget. De har en fallhöjd på ca 100 meter var. Lyxet är att du får ta din bil till närmaste hotell, för det ligger inget i närheten. På Vallåsen finns det en sittlift. Det är lyx.
Från den sittliften kan alla se dig när du smörar omkring och glider. Det enda problemet är att säsongen är slut för i år, men kolla deras hemsida, www.vallasen.se
De har ju en webcam vet du!
Det finns många glammiga uteställen. Alla vet ju hur inne Båstad är på sommaren, så du kan ju komma och sätta Båstad på vinterkartan också - bara 10 minuters köravstånd. Dessutom finns Ängelholm och Helsingborg inom räckhåll, så kom ner och visa upp dig bara!
MVH
Filip

>Ibland funderar jag på om man skulle
>göra Sverige en tjänst och ställa
>upp sådana som du på ett
>led och helt enkelt avrätta er.
>Tror att detta land skulle bli
>ett mycket trevligare ställe att leva
>och åka skidor i efter en
>sådan liten insats.

Jag måste bara fråga dig, din agressiva ton tilltrots, om du inte håller med mig lite... Erkänn att om du sitter ett kanonhopp så känns det ju bättre om det är någon där och ser det, eller? Samma sak gäller om du ska svepa en Dompa på krogen. Fast du kanske inte kan sätta kanonhopp eller ta en Dompa?

Jag varken hoppar eller åker skidor för att någon annan ska se det.
Jag vet inte hur det är med dig men jag skiter totalt i om folk tittar på mej när jag åker. Jag håller mig helst så långt ifrån pister och folk man kan komma.
Jag åker för att det känns så jävla bra i kropp och själ.

Om du bara väljer ett ställe där jag slipper träffa på dig så blir jag nöjd. Undrar bara varför detta inlägg överhuvudtaget skrevs. Finns det så många rubbade skidåkare? Men jag har väl haft tur och sluppit träffa på er.
Drick du, dubbla groggar så att du inte kommer upp på morgonen. Då blir alla nöjda!

Det där med att det känns så bra i kropp och själ osv har du säkert fått från någon skidfilm eller så. Där har du säkert sätt grabbarna prata om hur rätt det känns osv. Du kan säkert inte ens tänka dig att åka pro för det vore säkert mot dina principer? Lägg ner ditt nirvana tjafs... Det har ändå ingen trovärdighet. Det är självklart att du berättar om dina hopp och bravader, och det är självklart att det är roligt om någon ser dem. Kropp och själ? Till viss del, men inte enbart.

Åk till Grand Montets och ta Bocharden upp. Där uppe finns en couloir som kallas sopnedkastet eller peu belle på franska. Jag och min kompis åkte där denna säsongen. Det stod cirka 50 pers och tittade ned på oss när vi med hjälp av rep tog oss ned den första biten. Insteget har dessutom ett stålstaket för att ingen ska åka ned och längs det staketet stod det ton av folk. Väl när åkningen börjar får man allt för kropp och själ. En lång korridor som slutar i stora öppna fält och sedan ned på Europas största glaciär. Sopnedkastet är alltså både flasha och kropp&själ.

Det heter inte alls peu belle på franska utan poubelle. Och staketet är inte till för att man inte ska åka ner där utan för att turister inte ska falla ner när de står där och beundrar utsikten mot valle blache.
Men jag håller med dig poubellen är ett höjdar åk.
Däremot är det så att denna poubellen inte är den riktiga, utan den som egentligen heter Poubellen ligger uppe på Aguille du midi. Varför även denna couloiren heter poubellen vet jag inte.
Men jag måste tillägga att ingen av poubellerna är något jag rekomenderar för mediåkra åkare. Poubellen på Grands Montets är nämligen böjd på ett ställe. Dvs att ramlar du så ligger du ganska illa till eftersom du flyger rätt in i bergväggen.
Och Poubellen på aguille du midi är inte lättare den heller. Jag har inte åkt den men jag vet att det ska finnas ett stenparti mitt i den som ska vara ganska krångligt att ta sig förbi.

Peu betyder lite och belle betyder vacker på franska.
Jag skrev inte detta bara för att tracka ner på dej men det såg bara lite kul ut när jag läste ditt inlägg och jag tänkte jag skulle reda ut orden lite.

Det har säkert sagts i någon skidfilm men inte någon som jag sätt innan.
Självklart skull jag också vilja åka som proffs. Vem vill inte kunna leva på skidåkning och få betalt för att åka. Det är ju självklart drömmen.
Men jag skulle ju inte bli skidproffs för att få vara med på film det är ju något proffsen gör för att få pengar. Det är deras jobb. Jag tror dom flesta proffsen helst skulle vilja få slippa filmandet och fotandet och bara åka fritt istället.
Men inga filmer, inget fotande och inga tävlingar = inga sponsorer och då heller inga pengar.

Om du vill att många ska se dig så hoppa försök på en backflip lr nått,
å landa på huvudet, då lär nog många se dig...
På krogen så är det väll ingen fördel att han snygga kläder om man super ner sig, ramlar,blir portad m.m.

Lasse Lasse lite trampade i skiten...

...för detta dumma inlägg.

Tillbaka
Topp