Vart Är Snön!????

• Trådstartare Trådstartare Ping
  • Start datum Start datum
P

Ping

Guest
Vart Är Snön!????
Nu börjar jag bli riktigt orolig över snö-läget i ALPERNA!!!
Vi åker ner om 1 vecka och nu ser det ju inte allt för lovande ut :-(

SNÖA FÖÖR HEL****!!!!!!!!

Vart Är Snön!????
Vart åker du?

Var nere i torkan under julveckan, men vi fick faktiskt en hel del av det vita guldet och lyckades faktiskt hitta en hel del puderrepor. Bl a en riktigt lång repa med snö upp på låren....

så misströsta inte, det är mer på G....(det behövs trots allt, några vackra repor blev det i belaget)

Patrick

Vart Är Snön!????
Vart i Alperna ska du åka ?

Va nere i Badgastein (Österrike) för 1.5 vecka sedan. Där va massa snö då i alla fall, tror knappast att allt hunnit smälta än.... Riktigt fina offpist åk!! Lite dåligt med snö i SportGastein omr. eftersom det ligger lite högre å blåser mer...

Vart Är Snön!????
Jag börjar oxå bli en aningens nervös inför min Chamonix resa. Jag och några kompisar åker ner på Torsdag. Men jag har hört rykten om att det har kommit några cm de senaste dagarna, och att det är mer på väg. Hoppas bara att det stämmer....

Vart Är Snön!????
Snön är i kitz det har inte gatt en tva dagar utan snö och där imellan skiner solen helt perfekt. Det är ovanligt mycket snö här nere i ar säger byborna. Kom hit här finns snön.

Vart Är Snön!????
Håller med i detta upprop.
Längtan till bergen har helt klart blandats med oro för snöbrist.
Det är bara gratulera er som bokat in er på orter med snö (Österike har jag förstått).
Själv sitter jag med en biljett till Alagna, en av de orter som inte har öppnat ännu pga brist på snö. :-(

Fast än finns det tid kvar (drygt 3 veckor) och vad kan man göra annat än att vänta & hoppas...

Vart Är Snön!????
Chammo

Hörde att det begränsade tillgängen på skidkort där i förra veckan på grund av snöbristen!

Satsa på Österike, franska alperna är värdelöst för tillfället! Noll snö!

MVH
Jmlove

Vart Är Snön!????
Finns fortfarande ett helsäkert ställe: Loser i Österrike.
http://www.loser.at/
360 cm på berget!
Fa*n vet dock om man måste staka sig ner för backarna eller hur man tar sig dit. Snön har dock hittat dit.

Vart Är Snön!????
Var i Val D´Isère över nyår. Lördagen den 29 dec och natten mot den 30 snöade snön ner (Nähä?), inför vår första skiddag. Det var fortfarande hyggligt bra när vi åkte hem den 5 jan.

Vart Är Snön!????
Kan bara säga att Chamonix inte är att rekommendera förrän de får minst en stor dump. Var nere över nyår och kom hem i söndags. Fram mot helgen så var det väldigt svårt att hitta bra snö och i den sol som för tillfället är där nere så försvinner den lilla snö som finns snabbt. Avundas inte de som är där nere just nu då prognosen för den här veckan lovar mycket sol. Om man ska hitta någon snö så ska man leta för det finns skog. Högt upp är det bortblåst. Har man bil så är Les Contamines det bästa valet, fick mer snö den 28-30/12 än Chammo så det håller sig ett tag till.
.../Magnus

Vart Är Snön!????
vi har två meter långa fatskis, men de går inte å åka i det här, vi bara sjunker ner.

vi tänker inte tala om var vi är, för vi vill va ensamma som vi varit hittills, vi ä så trötta på lössnö...

Tillbaka
Topp