Vart bär det vecka 7?

sound

Ny medlem
Vart bär det vecka 7?
Jag undrar vart ni ska åka vecka 7? Är det något speciellt ställe ni skulle rekomendera?
Aplerna är nog ett helt klart val för min del, men exakt var vet jag inte ännu.
Funderar starkt på Cervinia (Italien), för det sägs vara fina långa backar där..
Så om ni har några spontana tips, på bra åkning, gött uteliv och god mat i en vecka, så svara gärna! :)

/L

Vart bär det vecka 7?
hmm,jag ska nog åka till åsbobacken då eftersom jag inte är ledig då

men om du ska till alperna så kan jag väl rekomendera valthorens

Vart bär det vecka 7?
Mitt tips är st anton. Ruggigt bra åkning och då speciellt vid snöfall, party och god mat finns det gott om. Men åkningen kanske är lite mer avancerad än långa fina backar å andra sidan. Skulle jag vara dig så skulle jag inte boka i förväg pga. att det snöar allt senare på säsongen. Vänta sålänge innan du bokar är mitt tips!

Vart bär det vecka 7?
du kan åka till Arabba i Italien.
Det ligger i världens största skidsystem, jag var där en vecka och hann inte ens åka alla backar.
Utelivet är skit dåligt men man måste ju sova för att orka åka skidor :)

Vart bär det vecka 7?
Viktoria_b sa:
du kan åka till Arabba i Italien.
Det ligger i världens största skidsystem, jag var där en vecka och hann inte ens åka alla backar.
Utelivet är skit dåligt men man måste ju sova för att orka åka skidor :)
världens största med samma liftkort kanske, men då måste man ju åka buss mellan områderna...men världens största sammanhängande område är iaf les trois vallees i frankrike

Vart bär det vecka 7?
Tjaa! Jobbade i Cervinia förra säsongen. Åkningen är i världsklass helt klart o långa backar finns det gott om! Bl.a den jag jobbade i som är 1,2 mil lång ;) Riktigt fräsh! Du kommer garanterat få hur kul som helst om du åker dit, lovar! Enjoy! :)

Vart bär det vecka 7?
Ska du åka iväg över sportlovet så bör du ju hänga med Rollin'Snow till Bad Gastein... Har hyrt ett helt hus som kommer fyllas med 76 ungdomar!! Å åkningen i Bad Gastein är riktigt schysst, speciellt om man bara är där en vecka!

Vart bär det vecka 7?
rollinsnow sa:
Ska du åka iväg över sportlovet så bör du ju hänga med Rollin'Snow till Bad Gastein... Har hyrt ett helt hus som kommer fyllas med 76 ungdomar!! Å åkningen i Bad Gastein är riktigt schysst, speciellt om man bara är där en vecka!
jag kan säga som så, jag var i BG nu i julas, och det var sjukt dåligt med snö, och de preparerade inte pisterna alls bra. men det är möjligt att snötillgångarna blir bättre...

Vart bär det vecka 7?
men det är grymt stor skillnad på snötillgången i Bad Gastein vid jul och vi sportlovet. Vid jul bör man hålla sig till Franska alperna tror jag nog, men sportlovet ska det absolut inte vara dåligt med snö i Österrike....

Vart bär det vecka 7?
österrikarna sa att det aldrig hade varit så dåligt med snö som när vi var där, så det är vanligtvis alltid bra med snö i BG, inte bara v.7

Vart bär det vecka 7?
Ja precis, förra året va ju katastrof snöväg i Bad Gastein! Vi var nere och kollade in hotellet osv över påsken. Säsongarna vi snackade med då sa att de hade haft typ två riktiga snödumpar på hela säsongen... så brukar det ju faktiskt inte vara! Men eftersom säsongen va så dålig nu senast så kan det ju bara bli bättre i vinter! Å vecka 7 blir det rikigt mycket snö har jag hört!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp