"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Vart i Alperna på påsk? | Freeride

Vart i Alperna på påsk?

Alas

Ny medlem
Vart i Alperna på påsk?
Hej!

Jag tänker åka ner till Alperna på påsk, v 15, men har inte bestämt vart än.
Är det någon som vet vart det brukar finnas bra med snö så länge?
Vi planerar att flyga ner till Geneve och åka därifrån så vi har funderat på Val Thorens, Val d'Isere eller Chamonix.
Eller om det finns något mindre ställe som är bra!? Alla tips uppskattas!

/Anna

Vart i Alperna på påsk?
Kolla på något ställe som har mycket åkning högt upp (helst över 3000m), och de flesta backarna mot norr (om du inte gillar slaskåkning dvs). Två säkra tips är Zermatt och Saas-Fee. Båda smidiga att komma till med tåg/buss från Geneve!

Vart i Alperna på påsk?
Hijackar tråden lite grann då jag har liknande fråga. Jag och en kompis tänker nog åka till Alperna under påsk, han brädåkare och jag alpint. Vi tar oss ner för vilken pist som helst, men båda är relativ nybörjare på offpist (något vi önskar förbättra). Så vilken ort säger ni som är tillgänglig med en bussresa utan massa krångel med transfer osv?

Vart i Alperna på påsk?
Sitter å drömmer om lite skidåkning till påsk.

Skulle behöva lite tipps/rekommendationer om vilka orter som "garanterat" kommer att ha snö då...

Vart i Alperna på påsk?
Något annat tips än de ovan?? Var brukar aprilsnön hamna? :)

Ska nog dra till någon alport på påskhelgen. Lutar mot Cham.....

Vart i Alperna på påsk?
Kom precis hem från en weekend i Cham. Förra veckan snöade det och har man lite tur och vet var man ska åka eller tura så kan man fortfarande hitta orört puder på nordsidan. Annars finns det härligt slush både på Aiguillen och i resten av systemen. Om ni ska ta er till Cham från Geneve rekommenderar jag Haute Transfers, kommer alltid i tid och man får 10% rabatt om man anger en kod, ct02. Sjukt värt!

Vart i Alperna på påsk?
kolla deras FB betterpark hintertux... star att de öppnat jibbline.. sa det är nog pa gang allt...snön i övrigt är ju naturligtvis "alltid" bra

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp