Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart i alperna ska man som barnfamilj utan bil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 1252435" data-attributes="member: 19345"><p>D</p><p></p><p></p><p>Det är sant att det i Ste Foy bara finns en mindre matvarubutik och ett bageri uppe i skidorten. Butiken har ett litet, ganska dyrt utbud (liknande Sherpa på andra skidorter), men fullt tillräckligt för att klara en vecka med barnfamilj. Oavsett var man åker i området kring Bourg kan det vara en idé att handla på SuperU nere i Bourg för bättre priser och utbud, innan man tar sin transfer upp till skidorten, men kanske särskilt för Ste Foy.</p><p>Skidorten har enhetligt byggda chalets, och jag föredrar det framför orter som Les Arcs, La Plagne och Tignes, men det är ju en fråga om tycke och smak. Det finns ett antal restauranger, och flera trevliga pubar, som mikrobryggeriet 1580 och Black Diamond lodges bar. Precis lagom för det jag brukar söka på en familjeresa, men det är ju inte Saalbach direkt.</p><p></p><p>Som svar på ursprungliga frågan kan man ju också lägga till Tre Dalarna. Tåget stannar i Moutier innan Bourg, med enkel transfer upp till valfri skidort där ju orter som Val Thorens alltid har ski in-ski out.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 1252435, member: 19345"] D Det är sant att det i Ste Foy bara finns en mindre matvarubutik och ett bageri uppe i skidorten. Butiken har ett litet, ganska dyrt utbud (liknande Sherpa på andra skidorter), men fullt tillräckligt för att klara en vecka med barnfamilj. Oavsett var man åker i området kring Bourg kan det vara en idé att handla på SuperU nere i Bourg för bättre priser och utbud, innan man tar sin transfer upp till skidorten, men kanske särskilt för Ste Foy. Skidorten har enhetligt byggda chalets, och jag föredrar det framför orter som Les Arcs, La Plagne och Tignes, men det är ju en fråga om tycke och smak. Det finns ett antal restauranger, och flera trevliga pubar, som mikrobryggeriet 1580 och Black Diamond lodges bar. Precis lagom för det jag brukar söka på en familjeresa, men det är ju inte Saalbach direkt. Som svar på ursprungliga frågan kan man ju också lägga till Tre Dalarna. Tåget stannar i Moutier innan Bourg, med enkel transfer upp till valfri skidort där ju orter som Val Thorens alltid har ski in-ski out. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart i alperna ska man som barnfamilj utan bil
Tillbaka
Topp