Vart kan man åka skidor på höstlovet?

alexnil08

Medlem
Det kan inte bara vara jag som är extremt taggad på att åka skidor? Men vart kan man åka skidor billigt (speciellt park) på höstlovet?

Park vet jag att det kräver ett mirakel för att jag ska kunna köra det på höstlovet. Men bara att kunna stå på snö skulle räcka för mej

De skulle va jävligt najs om Ramundberget lyckas öppna den 27:e för jag tror inte jag har råd med nån resa ut i Europa

aa de va en liten bit dit men de kanske finns något billigt sätt att ta sig dit. jag har aldrig hört talas om Ruka va är de för ställe?

Hur brukar det se ut i tex Trysil när det öppnar 1 nov?
Är det tillräckligt med snö så man kan stå lite på skidorna? Har inte så jättehöga krav men undrar om det är värt att ta sig dit om man är sugen på att få lite snö under fötterna?

När Trysil öppnade förra säsongen var två av de längre pisterna ned mot Turistsentret öppna. Få åkare och bra pister! Klart "värt" :-)

/MM

Bydalen har väl också sagt att de siktar på att öppna vecka 44? Sen är det väl svårt att få till någon park att tala om för samtliga svenska orter så tidigt, men några rails brukar väl de flesta kunna slänga upp rätt fort.

Kåbdalis är ett säkert kort. Brukar öppna först i Sverige. I år har dom lovat öppna 27e oktober så det närmar sig :-) Norrbotten uber alles!

Tillbaka
Topp