Vart ska jag säsonga?

najni

Ny medlem
Vart ska jag säsonga?
Hej!

Denna fråga har säkert kommit upp är ett antal gånger, har letat men inte hitat nått bra svar så hoppas ni orkar med att svara på ännu en.

Åker skidor, är ingen offpiståkare, men vill gärna börja så smått med detta.

Söker ett ställe:
*där man inte klassas som "knäpp" (dåligt ord men hoppas ni fattar vad jag menar) om man inte åkt offpist hela sitt liv.

*med många säsongare (ska åka ner själv)

*där det inte är omöjligt att få jobb om man är sen ner. Kan tyvärr inte åka ner förrän i januari.

Vilket land spelar egentligen ingen roll. Vill bara ner åka skidor och ha det skoj!

Tack på förhand:)

/nina

Vart ska jag säsonga?
En ort med många säsongar + att kunne få jobb i Januari är ett senario som dessvärre är väldigt svårt att få ihop.

Vart ska jag säsonga?
åk till val d Isere, däe va inte bummarna så djupt skidvana men mkt trevliga och är en bra anläggning att komma igång på!! lätt att få jobb hela sässongen på ex victors som är en langley travel bar!!

mvh/ nils

Vart ska jag säsonga?
val d'isere låter bra, skulle vara kul me frankrike faktiskt..

Ja barer är lättast att få jobb på va?'

tack /nina

Vart ska jag säsonga?
rekomenderar ockå val dìsere och lägger ett varnade ord för chamonix,
då alla som är där ska "vara" tuffast ballast ha den senaste utrustningen och åka dom hårdaste åken och alt sånt tyvär en trevlig by anars..
Inställningen är helt annan i val dìser då det är mycke barn familjer som åker dit och om du vil åka offpist så fins det med.
en annan skön y är serrchevalier i frankrike en liten by med en layback inställning till livet.

Vart ska jag säsonga?
hej. jag och en kompis ska nog ner till st anton eller nog vi ska.. :) tycker det verkar väldigt bra. hört mycket bra om det. Men ska du åka ner i januari finns risken för att inte få jobb kanske lite stor. Alla som ska jobba kommer typ i början av dec.. kanske ska komma ner lite tidigare.. får gärna hänga på oss.. ha det bra kram .. och lycka till.

Vart ska jag säsonga?
Beror på vad du vill ha för åkning/jobb/party..osv, men utifrån vad du skriver så skulle jag rekomendera Livigno (Italien), Serre Chevalier (Frankrike), Tignes (Frankrike)..
Det finns ju hur mycket olika ställen som helst, men det är de orter som jag har hört mest gott ifrån. Lite baserat på att du inte är en tokig lössnö-jagare oxå...!

Lycka till!

Vart ska jag säsonga?
tack tack
ja nån "jag är bäst stämning" vill jag inte ha. Livigno var jag en vecka i i vintras, ganska litet system så kan tänka mig att man tröttnar på de efter ett tag. där är också inte riskfritt att åka offpist.. inte farligt man kan få böter av pistpoliserna:P Frankrike orterna låter bra:)

Varför whistler och badgastein?

Vart ska jag säsonga?
inte farligt? huummm lavinen lurar bakom varje hörn.. när du minst anar det så *Waaaammm*... så skit i pistpoliserna .. dom dödar dig inte i alla fall.. *blink**

Vart ska jag säsonga?
St.anton e absolut inte omöjligt att hitta jobb i januari. Det är sånt ut o inflöde på säsongare där ändå. Folk som inte har råd, skadar sig, byter jobb mm. Så tillslut hittar man jobb. Ha bara lite kyla o lev snålt medans du inte har jobb så klarar man sig.
Annars är ju st.Anton en sjukt lätt by att komma in i. Finns otroligt mycket svenskar och det räcker i princip att gå till Funky en onsdag så kommer du därifrån med 5 nya vänner som du har bestämt träff med i backen dagen efter.
Många åker offpist, men det är ju för att det är ett av världens bästa offpist områden. Gå en lavinkurs med SuPa så du lär dig grunderna hur laviner funkar i Arlberg och börja med att åka precis utanför pisten så lär du dig snabbt att åka Offpist.....

Vart ska jag säsonga?
klart laviner är farligt..

st.anton asså.. att man hittar jobb lätt låter ju super och att hitta boende om man inte lyckats med det innan låter ju inte som det skulle vara en omöjlighet med mycket svenskar, men är de inte trist också med så mycket svenskar? fast är ju ett stort plus me...
Om man inte är en offpist åkare då... blir man retade då:)

Vart ska jag säsonga?
Hej!
Jag vill oxå säsonga i franska alperna tex val disere.. hur går det för dig? hittat nåra jobb? Jag försöker oxå hitta, men d e svårt... fick dissen av langley travel =( har du hittat något bra ställe att söka jobb på? //Malin

Tillbaka
Topp