Vart ska man åka över jul/nyår?
Hej!
Funderar på att dra iväg och åka skidor någon annanstans än i Sverige över jul/nyår iår, vet dock inte vart man ska åka... läste i något annat inlägg att det är Utah som gäller om man vill vara 99% säker på att det är mycket snö! Fast jag vill nån annanstans än Utah tror jag. Antingen Whistler, eller någonstans i Alperna.
Så - snötillgång i Whistler över jul/nyår? Annan anledning för att åka/inte åka dit då?
Alperna - finns ju rätt många ställen... Nått stort område som brukar vara "snösäkert" såpass tidigt? Med snösäkert menar jag inte glaciäråkning. Jag vill helst ha lite större skidsystem att åka vilse i
Mvh
Oskar
Funderar på att dra iväg och åka skidor någon annanstans än i Sverige över jul/nyår iår, vet dock inte vart man ska åka... läste i något annat inlägg att det är Utah som gäller om man vill vara 99% säker på att det är mycket snö! Fast jag vill nån annanstans än Utah tror jag. Antingen Whistler, eller någonstans i Alperna.
Så - snötillgång i Whistler över jul/nyår? Annan anledning för att åka/inte åka dit då?
Alperna - finns ju rätt många ställen... Nått stort område som brukar vara "snösäkert" såpass tidigt? Med snösäkert menar jag inte glaciäråkning. Jag vill helst ha lite större skidsystem att åka vilse i
Mvh
Oskar