Vart ska man åka?

WITMatrix

Ny medlem
Vart ska man åka?
Pga av annat så hinner jag bara med skidåkning 2 veckor innan april nästa år och dessa infaller v. 1 & 2 nästa år...så frågan är vart man ska dra dessa 2 veckor? Vilket ställe är bäst?
Lutar åt alperna nånstans men om det är bättre i Usa/Kanada får man väl dra dit istället...

Vart ska man åka?
De veckorna brukar det i princip alltid finnas rest-resor kvar. Håll dig kall och boka en sån resa till stället där bästa tidigt-på-säsongen-dumpet landat. Då blir det billigt och du har stora chanser att snöförhållandena är bra. Håll koll på http://www.snow-forecast.com veckorna innan du drar så vet du vart du ska.

Vart ska man åka?
Antingen åker du till Canada å klämmer in nån dag heli, eller så bokar du flyg till geneve nu och bestämmer vart du skall åka när du kommer ner.
mvh

Vart ska man åka?
Jag tycker helt klart att du ska välja Chamonix, inget snack. Om du tar vecka 1 & 2 så kommer du ha sjukt mycket kul, snön har precis fallit och det kommer vara hur kul som helst. Du får vara sjukt snabb för att få första åket men det kommer så jävla mycket värt...tro mig!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp