vart ska man åka?

mickan96

Ny medlem
vart ska man åka?
Jag och mina tjejkompisar funderar på att dra till alperna under sportlovet v.9. Vi har tidigare varit i val d'isere och val thorens så vi är sugna på att testa någon annan skidort nu. Det vi är ute efter är självklart bra skidåkning för både nybörjare och för vissa som har åkt ett tag men sedan vill vi ha ett sjukt bra uteliv, vi skulle även tycka det vore kul om det är en skidort dit många skandinaver flockas. Någon som har lite tips på vart vi skulle kunna åka?

vart ska man åka?
mickan96 sa:
Primary sa:
känns som att det är StAnton som är nästa by att checka av från listan!
ja det är en av de orterna som vi har siktat in oss på :) men vet du hur det är med priserna där? är det dyrt med mat och dricka?
Har själv inte varit där, men eftersom ni är "vana" vid Val Thorens och Val d'isere som är bland de dyraste orterna man kan åka till tror jag inte det skiljer så mycket, billigare i så fall tror jag.

vart ska man åka?
vart ska man åka?
Bad Gastein! Litet ställe, mycket gemenskap och fest nätterna langa. Riktigt bra backar för nybörjare och backarna runt som Sport gastein erbjuder fetare akning för de vana akarna.
Nästan enbart svenskar och danskar, i alla fall alla säsongsarbetare. Bad Gastein nämns även som "Lilla Sverige". Bor ni pa ett ungdomshotell kommer ni bara möta Skandinavier.

Tillbaka
Topp