Vart ska man köra en säsong?

Absolut Mayerhofen! Riktigt bra skidåkning och fest! Park sponsrad av vans; riktigt grym! och mycket offpist men även mycket pist. Flera skidsystem, det är bara att välja! Mycket positivt

val thorens = verdens største sammenhængende område over 600 km pist

www.valthorens.wordpress.com

victorvictor sa:
Crussoe sa:
Vart har du hört att Bad Gastein ska ha alpernas grymmaste uteliv? Den personen som sa så till dig har INTE varit i BG. Herregud, det finns en skön bar, två ställen för A-S och en KASS nattklubb.

Det enda positiva med utelivet är väl att alla är samlade på liten yta, men vidare bra är det inte.

Det är en fantastisk by med bra fest, men att påstå att det är den bästa festen vore som att skrika pitten i kyrkan, ha ha.

Det stämmer dock det där med skidåkningen, väldigt lite folk i backarna om man håller sig borta från Staubnerkogl!

Nu lät jag fruktansvärt negativ, det är inte meningen. Jag ville bara vara ärlig !
Nu har jag bara spenderat en vecka i BG, så vem vet? Det du säger kanske stämmer. Jag kanske hamnade där just \"superduper-veckan\"!
Det enda jag vet är vad jag har hört och vad jag upplevt. Jag kan i alla fall säga att så bra drag har jag inte varit med om i någon annan alpby dag efter dag efter dag. I BG var det verkligen \"let\'s go bananas\" varje kväll. Enligt mig är Bad Gastein i klass med både St. Anton och Val Thorens. Alla dom tre orterna har riktigt bra fest!

Haeggbloms: Röjig afterski med trubadur, ännu vassare nattetid. Var här säkert hälften av kvällarna i veckan och lika bra varje gång.
Blockhausl: Grymt bra drag alla 3 kvällarna! Fullpackat med folk. Najs med liveband.
Silver bullet: Var nog bara där en kväll men det vart sjukt mycket folk och riktigt galet.
Gatz: 2 av 2 kvällar får 5 av 5 toast!

Ja kanske bara hade tur att pricka in en bra vecka, eller till och med tur med att pricka in rätt bar/nattklubb rätt kväll... Hur som helst ligger Bad Gastein högt upp på listan över alporter med bäst uteliv!
5 av 5 toast, Benjamin hahaha

"Om man är ute efter att ha jävligt kul samtidigt som man vill ha bra skidåkning?"

Lite som att skriva "Om man är ute efter att bada i ett varmt sommarparadis men samtidigt sola också, vart ska man åka då :O?"

Funderar på val d'Isère, har hört att det ska vara bra, mycket bra offpist och sköna människor. någon som vet mer?

Tillbaka
Topp