Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska man säsonga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1143281" data-attributes="member: 77701"><p>Vad som är bäst är alltid svårt att svara på, men baserat på det du skrivit så tänker jag spontant Serre Chevalier. Mysigare och lugnare än till exempel Trois Vallées och Espace Killy, men ändå ett stort system. Dessutom är det hyfsat nära till både La Grave, Deux Alpes, Alpe d'Huez och Montgenevre om du har bil och vill göra dagsutflykter. Offpisten är fantastisk, och det finns riktiga lårmuskeldödare till pister också. Där brukar inte krylla av skandinaver heller (undantaget lite UCPA- och Langleyresenärer) så det skadar inte att du kan franska.</p><p></p><p>Annars kan ju ett alternativ vara att söka jobb i någon mindre by i utkanten av något av "jättesystemen" längre norröver, då får du tillgång till en herrans massa skidåkning, men slipper de skräniga partyturisterna.</p><p></p><p>Sen finns ju alltid Chamonix också, men där har jag bara varit på sommarsäsong så jag kan inte svara på hur det är där på vintern. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Edit: Jag glömde att det även pratas franska i västra Schweiz, tillexempel Verbier med omnejd. Så där finns ju x antal ställen till att fundera över.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1143281, member: 77701"] Vad som är bäst är alltid svårt att svara på, men baserat på det du skrivit så tänker jag spontant Serre Chevalier. Mysigare och lugnare än till exempel Trois Vallées och Espace Killy, men ändå ett stort system. Dessutom är det hyfsat nära till både La Grave, Deux Alpes, Alpe d'Huez och Montgenevre om du har bil och vill göra dagsutflykter. Offpisten är fantastisk, och det finns riktiga lårmuskeldödare till pister också. Där brukar inte krylla av skandinaver heller (undantaget lite UCPA- och Langleyresenärer) så det skadar inte att du kan franska. Annars kan ju ett alternativ vara att söka jobb i någon mindre by i utkanten av något av "jättesystemen" längre norröver, då får du tillgång till en herrans massa skidåkning, men slipper de skräniga partyturisterna. Sen finns ju alltid Chamonix också, men där har jag bara varit på sommarsäsong så jag kan inte svara på hur det är där på vintern. :) Edit: Jag glömde att det även pratas franska i västra Schweiz, tillexempel Verbier med omnejd. Så där finns ju x antal ställen till att fundera över. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska man säsonga?
Tillbaka
Topp