Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart ska vi? Hafjell, Oppdal, Kvittfjell...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1236312" data-attributes="member: 175247"><p>Det finns lite tips här om Norefjell:</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/forum/threads/hur-aer-norefjell.75105/[/URL]</p><p>Jag har som jag nämnt tidigare åkt där några dagar, och det är främst ett piståkarställe. Den stora fallhöjden kan man bara utnyttja på pist, och den branta åkningen är den som går ner mot dalen från den långa expressliften med 600 fhm, också bara pist tror jag. Det var här man körde OS 1952.</p><p>Offpist finns uppe vid Ravnåsliften ovanför trädgränsen.</p><p>Kanske också på sydsidan från kalfjället ner mot Högfjellshotellet, kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut i terrängen utanför pisten.</p><p>I Norefjell finns den branta åkningen under trädgränsen och kalfjället är flackt. Jag tycker att systemet är för litet för en veckas åkning.</p><p>Bilden nedan är nerifrån Noresund och man ser hela fallhöjden på 1000 meter upp till Ravnås.</p><p>1. Ravnåsliften</p><p>2. Sydsidan ovanför Högfjellshotellet syns inte på den här bilden (finns två släpliftar där).</p><p>3. Piståkningen ner mot Noresund är riktigt bra.</p><p>[ATTACH=full]11125[/ATTACH]</p><p>EDIT: Du har från Östersund betydligt längre till Norefjell än vad jag har från Skåne!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1236312, member: 175247"] Det finns lite tips här om Norefjell: [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/forum/threads/hur-aer-norefjell.75105/[/URL] Jag har som jag nämnt tidigare åkt där några dagar, och det är främst ett piståkarställe. Den stora fallhöjden kan man bara utnyttja på pist, och den branta åkningen är den som går ner mot dalen från den långa expressliften med 600 fhm, också bara pist tror jag. Det var här man körde OS 1952. Offpist finns uppe vid Ravnåsliften ovanför trädgränsen. Kanske också på sydsidan från kalfjället ner mot Högfjellshotellet, kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut i terrängen utanför pisten. I Norefjell finns den branta åkningen under trädgränsen och kalfjället är flackt. Jag tycker att systemet är för litet för en veckas åkning. Bilden nedan är nerifrån Noresund och man ser hela fallhöjden på 1000 meter upp till Ravnås. 1. Ravnåsliften 2. Sydsidan ovanför Högfjellshotellet syns inte på den här bilden (finns två släpliftar där). 3. Piståkningen ner mot Noresund är riktigt bra. [ATTACH type="full" alt="1628581729867.png"]11125[/ATTACH] EDIT: Du har från Östersund betydligt längre till Norefjell än vad jag har från Skåne! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart ska vi? Hafjell, Oppdal, Kvittfjell...
Tillbaka
Topp