vart?

vart?
hejsan!

nu är det så här att jag och en polare ska ner till alperna nästa säsong och behöver veta vart vi ska...

vi söker bra åkning, mycket snö trevliga människor bra fester och inte allt för dyrt!

någon som har något tips? tacksam för svar!

Nicklas

vart?
Jag kan ju då bara ta och rekomendera Dolomiti Superski i Italien. Det är inte särkilt dyrt. Visserligen kan en lunch i backen skjuta i höjden men vi tog de traditionella som lasagne, spagehtti bolognese och gulasch vilket kostade runt 70:- med en vatten till. Handlar man sen nere i byn i vanliga matbutiken så är det väldigt billigt. Lifkortet hamnar run 1700 för en vecka. Kolla in www.dolomitisuperski.com Där finns en masa webcameror och en hel del trevlig info. Den kända Val Gardena-backen ligger ju även i ett av de tolv områdena som ingår i lifkortet... lång och härlig är den kan jag lova.
Den bäst belägna byn där nere är Moena som ligger centralt är inte så liten och väldigt mysig, bra med busar bl.a. till latemar som är det bästa skidområdet inom 30min...

Lycka till med resan nu!

vart?
Jag var i Moena i år 2002 vecka 4. Vi hade ingen snö och partylivet var ungefär så dött det kan bli. Ang. snön så var det nog bara en dålig vinter... Vad beträffa partylivet så kanske det blir bättre senare under säsongen, men om inte så åk inte dit.

vart?
Alla bra orter är dyra. Om ni vill ha en billig säsong så är det försent att planera nu....
Det bästa är att jobba som sjutton hemma, jobba i alperna rekommenderas INTE, där åker man skidor. Man tjänar nämligen alldeles för dåligt.
I österrike är det supersvårt att hitta lägenheter så då får man leva på mackor.... Nu är det alldeles för sent för lägenheter, då blir det rum istället (och man får vara beredd på att lägga mycket tid på att hitta nya rum - för det kan blir svårt att behålla ett hela säsongen)
Jag hade provat att åka iallafall. Om ni/du bara har råd en månad så har ni/du lärt er något till nästa säsong.
Minst en säsong SKA man ha gjort - annars är man ingen skidåkare!

Tillbaka
Topp