vatten i fisheyet

superunknown

Ny medlem
vatten i fisheyet
tjaa

var i badhuset igår och filmade lite och gick upp på 5an för att filma en fin vinkel,
efter att ha filmat 2 klipp så släppte min polare kameran (som stod på ett stativ) så kameran flippade typ 90 grader så det slog till och då flög fisheyet av och studsade några gånger och sen rakt ner i de fina blåa vattnet= ) när vi kom ner från hopptornet var det redan en liten unge som simmat ner 4m och hämtat det åt oss:D

inget fel på fisheyet överhuve taget förutom att det hade tryckts in lite vatten mellan dom 2 glasen (har ett raynox 3032 0.3x) det är ca. 5droppar och lite fuktigt

någon som vet om jag kan få bort det på något sett? för jag vet inte om det är nå luft som kommer in och ut nämligen.
eller vattnet kanske kan försvinna ändå ifall det är varmt?

fisheyet ligger just nu framför en varmluft fläckt...får se om det funkar

vatten i fisheyet
ja men när vatten kondenserar blir det ånga och om det inte kommer ut ur linsen e vattnet fortfarande kvar mellan glasen
så det hjälper nog inte så bra isf måste stå där ett bra tag ?

/ Sim

vatten i fisheyet
Blir ju liksom "riktig fisheye" när man har vatten mellan linserna /HA Ha

Det kan bli svampväxt i ett objektiv om det inte torkar som det ska
hoppas du slipper det. Men eftersom det verkar torrt nu så kanske du
klarade dig.

/mvh Erics pappa (som jobbar som fotograf)

vatten i fisheyet
ugnen på lägsta temperatur i ett par timmar funkar utmärkt för att dra ut fukten.

vatten i fisheyet
nej det går inte att plocka isär det, det är som helgjutet runt glasen.
kroppen är av metall och det är två glas i det..ett i varsin ände

men nu har det ju ändå löst sig men ni kan väll fortsätta skriva om ni vet något för det kan ju hända samma för andra.

erics pappa: joo jag hoppas jag slipper det med, men det är ju hel torrt nu så:D

Tillbaka
Topp