Vattenblåsa

Alfsomfan

Ny medlem
Vattenblåsa
Tjena, min gamla vätskeblåsa i min rygga börjar bli lite uckig. Vilken ska jag köpa istället? Jag använder den såväl vinter som sommar. Jag hade tänkt mig nån på sisådär 2L. Hade kul att få höra vad som gäller.

/Alfsomvillhafräschtvatten

Vattenblåsa
camelback är bra, de har stor öppning så det är lätt att skölja och diska ur dem, dessutom är det bra kvalité på plasten.

Vattenblåsa
Source gör de helt klart mest pålitliga produkterna. Jag själv köpte mig en MSR, som jag har haft mycket problem med. Dock har det inte varit något problem att få reklamera, det bör jag nog tacka butiken playground mer än MSR för dock.

Source ska tydligen ha kommit upp med en ny sorts plast som gör att plasten inte tar upp socker, vilket betyder att du kan ha blåbärssoppa, rom&cola eller vad som nu behagas utan att tanken tar upp smak. Jag försökte hitta information om det lite snabbt nu men utan resultat. Det var en säljare på playground som berättade det, så fråga dem. :)

Source´s tankar är också väldigt lätta att göra rent, man öppnar helt enkelt hela toppen, samma metod som vattensäkra packpåsar, och gör rent.

http://www.friluft.se/product_info....d=512&osCsid=4d2159ae86263d61e35619708747bb4c

Vattenblåsa
DaKine 2 l funkar väl bra förutom dålig kvalité på bitmunstycket. Bet sönder den efter ganska kort användning. Funkar som trasigt men inte 100%-igt.

Vattenblåsa
Jag skulle inte rekomendera Dakines påsar. Som rikard o skriver så pajjar munstycket lätt och det har gått hål på plasten i min tank.. De är också svåra att rengöra pga litet påfyllningshål, Köp hellre Source, camelback eller Platypus.

Tillbaka
Topp