Vaxa/slipa Bataleon i Sälen

Limpenp

Ny medlem
Tjena!
undrar om någon lämnat in sin Bataleon bräda på slipning/vaxning i Sälen någon gång?
eftersom att den har TBT så antar jag att inte alla gör det så är det någon som kan ge nått bra tips på något ställe?

brädan är ny och undrar även om man ska göra detta innan första åket eller åka ett par åk innan?

är en Bataleon Evil Twin

Vem som helst som kan slipa en bräda ska kunna slipa den, antagligen för hand då maskiner antagligen inte klarar av det.

Till saken att göra något innan du åker så behöver du inte göra det, du ska absolut inte slipa den innan du åker men en vallning skadar aldrig!

okej men tänkte om någon hade erfarenheten av att lämnat in sin någonstans där det blev bra!
det var väl vallning jag tänkte på först och främst men tänkte väl mest när det skulle behövas :)

För att valla brädan behöver du bara kunna valla så klarar du av att valla en bräda med TBT, vilket pucko som helst klarar det.

När du ska valla så svarar jag, när du glider dåligt.

Jag jobbade på Kaisers uppe i lindvallen. Kommer ihåg att jag fick in en TBT bräda och det var inga problem. Mittendelen i roboten och resten manuellt.

Kolla bara med den du lämnar in den till så han har koll på att det är en tbt.

Men du behöver inte göra en slipning på den om den är helt ny??

patrikeric sa:
Jag jobbade på Kaisers uppe i lindvallen. Kommer ihåg att jag fick in en TBT bräda och det var inga problem. Mittendelen i roboten och resten manuellt.

Kolla bara med den du lämnar in den till så han har koll på att det är en tbt.

Men du behöver inte göra en slipning på den om den är helt ny??
nej jag vet men det var det att jag undrade vart man kunde göra det när det väl är dags att göras då jag oftast håller till uppe i sälen.

fram gick väldigt dåligt.. sorry :P

Jag sa ju även det som "patrikeric" sa.
Skistarshop Lindvallen, Tandådalen, Högfjället och Hundfjället kan alla göra detta bara de får reda på att det är en TBT, om de inte vet vad det är så får de fråga någon snowboardkunnig helt enkelt!

Tillbaka
Topp