Vegas problem!

CHjalmeby

Aktiv medlem
Vegas problem!
Tja!
När vi lägger in banden i vegas 8.0 pro så får vi inga ljud på klippen, Hur gör man för att få ljud? =S

// CHjalmeby

Vegas problem!
kommer det ens upp ett Audio track? Eller kommer det fram ett Audio track men det är mutat? Eller kommer det fram ett Audio track som inte är mutat men det kommer inte något ljud? information helps...

Vegas problem!
Det kommer fram ett audiotrack men inget ljud, De blir ju så från början när vi lägger in klippen på datorn med vegas...

Vegas problem!
När jag tankar in mina band använder jag inte vegas.
Jag tankar in dett med något windows program och sparar sedan den och efter det går ja till mappen jag sparat i och sedan lägger in det i vegas. Det funkar iaf för mig. :)

Vegas problem!
du kan göra om formatet (rendera och välj ett annat utgångsformat) i windows media player. Kan hända att vegas inte kan läsa orginalformatet.

Vegas problem!
CHjalmeby sa:
Det kommer fram ett audiotrack men inget ljud, De blir ju så från början när vi lägger in klippen på datorn med vegas...
Har varigt med om liknande. Tror att det är peeken som blir fel. När du lägger in ett klipp i vegas så skapas en så kallad peek av ljudet. Men i vissa fall om man t.ex. har gjort en capture i Prmiere eller Movie Maker så kan dom förstöras.
Har för mig att det är så... Men testa runt.
Jag rekommenderar starkt Premiere annars.

Tillbaka
Topp