Vem blev skjuten i Tärnaby?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Ryktas om att det var Andreas Håtveits kusin som kastade dom förargelseväckande snöbollarna...

Fy fan :(

Tänk vilken fördel det ändå är att bo i stockholm. Här finns ingen snö och då blir man heller inte skjuten :)

Dom har förmodligen retat gallfeber på den där gubben vid tidigare tillfällen, och till slut blev det väl för mycket eller nåt. Han hade säkert pimplat whiskey och groggat lite också samttidigt som kryddade humöret lite extra. Hagelbössa i benet från ganska nära håll också, gör nog ganska ont! Så typiskt att det händer på mindre orter, där det finns gott om märkliga människor...

stay_tuned sa:
Dom har förmodligen retat gallfeber på den där gubben vid tidigare tillfällen, och till slut blev det väl för mycket eller nåt. Han hade säkert pimplat whiskey och groggat lite också samttidigt som kryddade humöret lite extra. Hagelbössa i benet från ganska nära håll också, gör nog ganska ont! Så typiskt att det händer på mindre orter, där det finns gott om märkliga människor...
Det brukar bli så när man lever ute i skogen.

Perkal sa:
Skön jävla gubbe. Inte mer en rätt om killen är 18 år.
haha nu får du nog utveckla ditt intelligenta svar lite !
är det rätt åt killen att bli skjuten i benet för att ha "busat" lite vid ett hus? skulle de inte räcka med en utskällning från gubbens sida?

"Jag vet att han tyckte det var jobbigt att ha folk runt omkring sig. Flera gånger har han polisanmält folk i byn för olika saker"

gubben verkar ju inte helt frisk

E-Rocklow sa:
Perkal sa:
är det rätt åt killen att bli skjuten i benet för att ha "busat" lite vid ett hus? skulle de inte räcka med en utskällning från gubbens sida?
utskällning kanske funkar om man är 10 år, annars blir man ju bara mer peppead för man har fått respons på att han är förbannad.

ekdahl sa:
E-Rocklow sa:
Perkal sa:
utskällning kanske funkar om man är 10 år, annars blir man ju bara mer peppead för man har fått respons på att han är förbannad.
men skjuta med ett hagelgevär är väll ändå lite överdrivet? men som sagt, gubben var ju sjuk

ekdahl sa:
E-Rocklow sa:
Perkal sa:
kanske de, men på perkal låter de som att dra fram hagelbrakarn va de bästa alternativet man kunde göra i en sån situation ;)

känns ju som att baggarna hade stuga där och invigde vintersäsongen genom att gå till psykgubben och kasta snöbollar spm dom gjort alla andra vintrar?

kanske det kanske, jävligt dumt gjort av dom också, speciellt om dom vet att gubben är lite psyk

Senast ändrad:
Haha men varför kastar man snöbollar på någons hus sådär?
Nu kanske dom lärde sig något :D

Kanske lite överdrivet med hagelbössan, men å andra sidan var det troligen det enda som kunde stoppa dom, om han hade gått ut och bett dom sluta kasta snöbollar hade dom knappast slutat.

Konsensus: Han kanske skulle bara skulle tagit luftgeväret?

Senast ändrad:
O_lundberg sa:

Kanske lite överdrivet med hagelbössan, men å andra sidan var det troligen det enda som kunde stoppa dom, om han hade gått ut och bett dom sluta kasta snöbollar hade dom knappast slutat.

Nån som tänker som jag:D

Ja, inte fan var det mer än rätt att plocka fram haggelbössan... när jag blir gammal ska jag också ha vapenlicens bara så jag kan plocka fram en pickadoll och skjuta några raddor, skulle jag sen bli anmäld kan jag alltid säga att jag kände mig trängd och fick panik.

O_lundberg sa:

Luftgeväret? Han borde dragit fram ett 50 cals gäver med Laupa Magnum patroner och sjuktet armen av honom. Då fattar nog folk att man ska låta bli att kasta snöbollar på en pansionerad människas hus. Specilet klockan ett på natten.

känns som det finns mer till den här historien än vad som stor på aftonbladet..

Tillbaka
Topp