Vem fattar vad?

• Trådstartare Trådstartare solstace
  • Start datum Start datum
S

solstace

Guest
Vem fattar vad?
Jag kan verkligen inte låta bli. Men det är så fruktansvärt kul!

Kallabalik kanske man skulle kunna kalla det, personer som pratar om mig som veckans snorvalp är ju alldeles för underbara!
"Han tror han fattar något..." "Veckans hatobjekt: Snorvalpar som tror de fattat något" "Okunnighet" etc etc

Det är humor! Ni har aldrig tänkt er tanken att det faktiskt går att flamsa lite utan någon riktig eftertanke, nej, klart ni inte har eftersom ni tog åt er av all skit och skitsnack och därför måste tjäbbla om det om och om igen, framförallt måste man ju skriva att jag är ett litet äckel som inte fattat NÅTT!

Haha, förutsägbart, jag vet ju vad ni kommer skriva nu. Jag kan inte skriva något här längre utan att få samma svar, det är humor, riktigt jävla kul att ni är så enformiga av er, inte alla, men en stor skara.

Mitt inlägg om gubbarna fick inga riktiga gubbsvar undantaget någon familjefar som kacklade om den ena upplevelsen efter den andra. Däremot var ni 20-25 åringar ruskigt irriterade, förstår er, den höga testosteron halten pumpar väl runt i er kropp och ni måste som alltid visa er starka och stora. Men vänta! Nu kommer ni ju skriva att jag inte ens har testosteron i min kropp, jag är ju bara en snorvalp... Fast nu när jag skrev detta kommer ni göra precis tvärtom, angripa textstruktur, kunskap om ämnet, retorik etc etc Jag tycker det är roligt så jag ber er än en gång: Plocka fram ångvälten och "lek med mig" för jag älskar det och jag fortsätter så länge jag tycker det är skoj.

Vem fattar vad?
Om detta inte enbart är ett sätt att försvara dig mot angreppen du fick i förra inlägget, så skall jag säga en sak:
Jag fick känslan när jag läste det första, att någon bara var ute för att vara ettrig. Jag har sett det förr, folk som tycker det är kul, bakom anonymiteten som internet ger, att reta upp folk som i sin tur överreagerar. Detta har jag tidigare sett i forum av typ "Dataspel", t.ex fragzone.se brukar ha en mängd sådana. Där hänger i det stora hela 13-17åringar, så uttrycket "snorvalp" är nog berättigat i ditt fall. Eller nått... (Ja, jag har själv varit en snorvalp, jobbat mig bara för att jag tyckte det var sköjj att se reaktionerna.)

Vem fattar vad?
Bäste Solstace!

Det är ju tveklöst skojigt att vi kan lysa upp din annars så uppenbart dystra vardag. Vad många med mig saknar i dina skrivelser är någon form av intelligent finess i kombination med ett försök till interaktiv kommunikation.

I klartext! Dina inlägg är trista monologer som fullständigt saknar substans. Du tycks ju inte helt sakna förmåga, men det är någonting mycket viktigt som saknas, empati och kommunikationsförmåga! Viktiga faktorer för att skapa ett intressant förhållande.

That´s all kids! / MM

Vem fattar vad?
Du missförstår mig också.

Jag söker inte en diskussion med empati och kommunikation. Jag är bara omogen och barnslig. Det är jag faktiskt. Jag skulle kunna föra den diskussion du efterfrågar med relevanta argument understödda motviveringar och väl tilltänkta tankegångar. Men det skulle aldrig ha gått från början på detta forum.

Man verkade iaf ur min synvinkel vara tvungen att röra om, skapa debatt utan egentlig mening för att sedan få folk att börja skriva med eftertanke utan sarkasm och ironi som ständigt vapen då dessa former av text endast skapar död och åter död i diskussioner som skulle kunna ha blivit något informativt och intressant. Även för den nyinvigde lille junior.

Du har i alla fall förstått mer än de flesta andra, du har kommit på att det faktiskt går att debattera på en schyst nivå, det har säkert de flesta andra också gjort men de tillämpar inte sina kunskaper.

Vem fattar vad?
Nu börjar det likna något! Problemet är att man blir bemött och bedömd på det sätt man själv agerar.

Skriver man aggressivt och omoget får man också svar på motsvarande nivå! Gör man ett välformulerat inlägg med substans blir man också oftast bemött med respekt och seriösa svar!

Sen vet ju vi alla att brantåkarkollektivet gärna vrider och vänder på det mesta... men det är en helt annan historia.

Jag blir uppriktigt förvånad av ditt sista inlägg... positivt! :-)

MVH/MM

Vem fattar vad?
Ambitionsnivån för mina inlägg är inte den jag tidigare visat. Den var endast lek o omoget flams för att som sagt få lite rörelse. Men nog om det nu.

Självklart kan brantåkarkollektivet vrida o vända på det mesta. Det är det som är lite utav charmen samtidigt som problemet när man försöker debattera här på forumet. Nu verkar det dock som om vändningen har gått från något negativt till positivt. Så varför inte bibehålla den positiva attidtyden till en sansad och seriös debatt med de motiveringar och fakta som faktiskt krävs?

Jag tycker det vore himmelriket och tänk vilket fint rykte ett så nertjatat forum som freeride skulle kunna få! Från eviga frågor om de coolaste twinsen till seriös och givande debatt.

Illusion eller verklighet avgör ni som skribenter.

Vem fattar vad?
Tjena mannen.
Som jag sa tidigare i en numera borttagen thread så är jag säker på att det syfte du nu nämner är en fucking efterkonstruktion. Det enda du vill är att försöka rädda ansiktet lite. Kan det vara så att ingen kanske är intresserad av din sk "kvalitetshöjning" av freerides forum? Mer än din polare Tomas då, som förmodligen sitter maskinen bredvid dig i skolans datasal och läser detta. Annars har du ett tips här: http://forum.falkenberg.net/

Vem fattar vad?
Äh va fan kan vi inte snacka utförsåkning istället? Det är väl därför denna site finns?

/He ba å åk!

Vem fattar vad?
Även om de mål du säger dig ha, flamsa runt, höja kvaliteten på freeride eller vad det nu må vara, är helt OK så är en sak du missar. Politikdiskussioner och dylikt, med debattinlägg på hög nivå och hela skiten, kan mycket väl förekomma här på freeride. Dock är det, som påpekats, en utförsåkningssite vi pratar om så eventuella diskussioner om annat bör komma ur en diskussion om något utförsrelaterat, helst till synes av en slump också.

Dessutom är väl knappast freeride fullt av frågor om de coolaste twintipparna, inte om man betrakter textmängden i alla fall. Både seriösa och oseriösa (men utförsrelaterade) inlägg kan dock, kanske ibland med slumpens hjälp, leda till väldigt intressante diskussioner. EN del mynnar till och med ut i diskussioner om just utförsåkning, som tex subtila skillnader i olika tekniker vid telemarksåkning. Alla i brantåkarkollektivet blandar friskt inlägg med verkligt djupt utförsåkningsinnehåll med annat (djupt eller ej). Att komma in och bara provocera eller försöka "höja" nivån till en politisk debatt utan att berättiga sin närvara med genuint skidintresse ter sig löjligt.

Och om du sedan tror att dina inlägg provocerar på riktigt är du mer än lovligt inskränkt. Att vi, liksom enligt egen utsago även du själv, har detta som en förströelse har du väl förstått. Skillnaden är att vi har en linje i vårt agerande, ibland flera år lång, som du saknar. Att tro att du upprör på riktigt tyder på rätt grava missuppfattningar om det här forumet.

HitMe

Mannen, Myten, Monokungen.

Vem fattar vad?
Klokt HitMe!

Utförsåkarrelaterade förnöjelser har definitivt sin plats på Freeride. Till dessa kan nämnas barhoppning, KHE, liftkortsmoms och monoski (fast på det sistnämnda är jag lite tveksam...).

Däremot är en allmänpolitisk debatt totalt felplacerad! Jag hoppas att ingen fortsätter på denna tråd utan att den snabbt och med liten uppmärksamhet förflyttas in i arkivets allra mörkaste hörn!

That´s all kids! / MM

PS! Jag menar inte den här tråden utan den andra som jag inte vill länka... DS.

Vem fattar vad?
Jaja.

Mitt genuina skidintresse är icke relevant i sammanhanget då "hitme" inte har en susning om detta.

Men visst, jag ger upp då! Tyckte det var lite trist här i detta så insyltade forum. Självklart finns det en mängd kunskap om skidåkning och mer erfarenhet hos en del personer som jag eller ni aldrig någonsin kommer att kunna få uppleva.

Jag ger mig bittert ut i de sälla jaktmarkerna för att leta upp en fristad för seriös diskussion. Jag får helt enkelt hålla mig till de ämnen som skall diskuteras här: Skidåkning, snö, after-ski etc etc

Enjoy your stay

Vem fattar vad?
Vänta nu... Vad missade jag? "...så trist i detta insyltade forum."
Insyltat i skidåkning? Klart som fan att det är det!(?) Vill du diskutera politik får du väl hitta till Lunarstorm.whatever, där lär dom ha politiska diskussioner som, med tanke på tidigare inlägg, bör ligga på lämplig nivå. Hur hade du tänkt att höja kvalitén på forumet med det "utlösande" inlägget? Kvalitén är väl helt okej (med vissa undantag).
Nä, nu skiter vi i det här och, som sagt, ägnar oss åt skidåkningsrelaterade ämnen.
(Jag vet att hela inlägget är en omskrivning av tidigare inlägg, men jag tycker att en upprepning är berättigad.)

"Til next time; Rock On!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp