Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen vecka ett, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tatis" data-source="post: 1204981" data-attributes="member: 152318"><p>Jag var i Vemdalen v.10. Bodde i Skalet men provade alla systemen. Liten favorit blev ändå Klövsjö just på grund av bekväm sittlift helt utan liftkö och plats på lunchställen när man hade lust. Skalet hade korta/inga köer under veckan men till helgen alldeles för långa köer enligt mitt tycke.</p><p>Bodde för övrigt med ski in ski out men det var ändå värt en bussresa (som jag inte heller gillar) för att slippa köerna nu har jag ingen aning om hur det är vecka 1.</p><p>Snöade och blåste när vi var där och hittade bra offpist i skogen både i Björnrike och på Skalet, finns kanske även i Klövsjö men vi åkte bara pistat där.</p><p>Som tidigare har skrivit, om ni har nybörjare med er tänk på att det är bara flackt på toppen med släplift (den blå som slingrar sig ned är helt menlös åkning och finns bara för att nybörjare skall slippa ta liften ner känns det som).</p><p>En hel vecka i Klövsjö tycker jag är för länge, bo i skalet åk där om det är lite folk och ta bussen till Klövsjö/Björnrike när det blir för trångt. Ska ni ändå inte till Björnrike och det runt i kring inte lockar kan ni lika gärna bo i Klövsjö och ta bussen till Skalet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tatis, post: 1204981, member: 152318"] Jag var i Vemdalen v.10. Bodde i Skalet men provade alla systemen. Liten favorit blev ändå Klövsjö just på grund av bekväm sittlift helt utan liftkö och plats på lunchställen när man hade lust. Skalet hade korta/inga köer under veckan men till helgen alldeles för långa köer enligt mitt tycke. Bodde för övrigt med ski in ski out men det var ändå värt en bussresa (som jag inte heller gillar) för att slippa köerna nu har jag ingen aning om hur det är vecka 1. Snöade och blåste när vi var där och hittade bra offpist i skogen både i Björnrike och på Skalet, finns kanske även i Klövsjö men vi åkte bara pistat där. Som tidigare har skrivit, om ni har nybörjare med er tänk på att det är bara flackt på toppen med släplift (den blå som slingrar sig ned är helt menlös åkning och finns bara för att nybörjare skall slippa ta liften ner känns det som). En hel vecka i Klövsjö tycker jag är för länge, bo i skalet åk där om det är lite folk och ta bussen till Klövsjö/Björnrike när det blir för trångt. Ska ni ändå inte till Björnrike och det runt i kring inte lockar kan ni lika gärna bo i Klövsjö och ta bussen till Skalet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen vecka ett, eller?
Tillbaka
Topp