Ventil i vardagen - Montering av Marker 4.5

Deks

Ny medlem
Såg fram emot att montera sonens Marker 4.5 bindning på skidorna som lite terapi och en ventil i vardagen men stötte på problem direkt då det verkar som att internet inte tillhandahåller någon "mall" för dessa juniorbindningar......
Verkar ju helt orimligt att det inte ska gå att hitta en mall för montering av dessa bindningar. Med mall menar jag då en av den typen man skriver ut på papper och noggrant fäster på skidan för att sedan kunna borra upp hål för bindningen.

Någon som stött på Marker 4.5 till ungarna tidigare och monterat själv? Kan Marker 4.5 ha samma mall som någon annan Marker bindning av annan modell, så att man skulle kunna använda den mallen istället? Marker skulle ju kunna ha sånt här på sin egen sida, men såklart inte.

All hjälp mottages tacksamt. Var kan jag hitta en mall? Har ingen lust att åka in till butik och deklarera min egen oförmåga att lösa problemet.

Vad säger man till ungarna?

/D
Marker 4.5.jpg

Halvsmurfen

Aktiv medlem
Kollade lite snabbt på interwebs utan att hitta. Jag hade liknande problem för nått år sedan. Då gjorde jag en mall själv. Provmoterade på en regel för att få rätt positionering på skidan (fram/bak jmf med boot center).

Du har säkert koll men notera att det är en barnbinding där man ska borra 7.5mm djupt istället för 9.5mm som standardbitsarna har.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd

:)

gLasspinneL

Medlem
Är inne på Halvsmurfens bana, har du ett skjutmått också är det enkelt att mäta upp hålbilden på bindningen också.
Går sen hur bra som helst att provmontera på en 45x95 elr annan träregel så du ser att det fungerar och går att justera, jag gör alltid detta själv omän jag har en mall.. ;)

Deks

Ny medlem
Grymt, tack för alla ideer. Marker M mallen ser ut att matcha Marker 4.5 bindningen som jag har. Tror jag börjar med Marker M mallen och en träregel. Återkommer med resultatet!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp