Verbier 09/10

Verbier 09/10
Tja!
Har funderat lite på Verbier men ska jag vara ärlig kan jag ingenting om den orten. Vad är det för folk som åker dit? Hur är mixen mellan fest och skidåkning? Faller det mycket snö och hur är offpisten? Lätt att fixa jobb och boende? Är det dyrt att leva där om man jämnför med t.ex Frankrike som jag säsongat i tidigare? Mycket svenskar där?

Verbier 09/10
Jag har inte säsongat i verbier men har varit där och min bror har gjort säsong där. Offpisten är fin tkr jag, Finns ett system som ligger lite lägre än dom andra som inte pistas när det har snöat mycket. Det är en dyr ort med många glassiga sctekare som bor i farsans chalé, hyfsat många av dom är svenskar också. Rätt sjysst after-ski på feriné (stavning) men inte som Chambre neuf precis ;)

Verbier 09/10
"Det har blivit dyrt här nere i Schweiz"

Verbier känns otroligt "bratigt" och det kostar några slantar att vara där. Jag skulle inte välja att säsonga i Verbier, även om jag verkligen inte skulle tacka nej till det. Det finns många andra ställen som är mycket skönare.

Verbier 09/10
Det dyra med verbier ær boendet annars e det rætt lungt.

e du sesongare får du alltid bra priser i barerna. krøket i affærerna kostar inget, ett lock (24 st) med 50 cl øl 150 kr, en wolga (ful sprit) kostar 80 kr.
Snøar gør det en hel del med denna sesongen var det typ ett dump i veckan och strålande sol riktigt bra.

Om du ska jobba bør du vara ute i rætt god tid men nær du væl hittar ett jobb tjænar man sjuka pengar.folket som jobbar på Kings, Nevai, Ferine mm lever oftast på dricksen och kommer hem med mellan 50 000 - 100 000 kr. Nær du væl får ett job får du ett arbets kontrakt som ger dig halva pengaran tillbaka från ditt liftkort alltså blir det bara 5000 kr før ett sesongskort.

Festas gør det en hel del, Nattklubbarna och pubarna har uppet varje dag brukar vara bra næstan alla dagar. Børjar på pub montfort eller inbetwen och sen vidare till nattklubben Casbha.

Verbier 09/10
Hej.
Hoppas någon kan svara på denna frågan:
vilka är de/n bästa bar/en när det kommer till cocktails i verbier?

kalle

Verbier 09/10
Det beror ju på, bartenders variera ju från säsong till säsong, så där får man prova sig fram. Men de "dyra" ställena är ju mer troliga...

Annars är Alba ett bra ställe för cocktails!

Verbier 09/10
hahaha, ja ALBA blir skit bra,, HIHI. nä men alvarligt, bästa stället att säsonga på är verbier, klockrent. det e grym fest, bra afterski, nice skidåkning och en massa sköna människor. när det kommer til cocktails är det inte det dyraste stället som e bäst ( jag jobbade på farm club fär en grogg kostade ca200kr och vi gör inte cocktails) ni ska gå antingen till coup eller coco club, självklart beror det på vem som jobbar!

man kan tjäna fina pengar på at jobba på krogen där och det e inte svårt att få jobb om du e tjej och jobbat i branchen innan. farine lounge är det inte häller så dåliga drinkar. men som säsongare brukar man kanks inte hälla i sig en massa cocktais det e lite fördyrt, precis som Vride sa wolga kostar bara 10 chf ( dock får man ganska mycket minnesluckor utav den men den e ju billig eller hur oskar :P hahaha.

om ni vill veta mer så e det bara till attfråga, jag kommer befinn mig i verbier denna säsongen också :D

keep smiling

Verbier 09/10
Hej!
Var inne och kollade hemsidor för bl.a. Kings och Nevai då jag eventuellt vill arbeta där.
Undrar dock hur det står till med franskan? Ett absolut krav eller går engelska bra?

Någon som vet överlag hur det står till med den saken i franska alperna?

tack för svar!

Verbier 09/10
VERBIER!!

Älskar stället! var där förra säsongen och åker tillbaka 16 nov!! Då korkar vi upp!

Finns det några sugna skidinstruktörer har jag jobb åt er!!

Jag kan inte ett ord franska mer än artighets fraserna och jag klarade mig utmärkt i verban. Är ju så pass stor turist ort så engelskan är det man hör överalt.

Mvh// emma

Don´t dropp bombs, dropp cliffs

Verbier 09/10
Jag och en till polare är riktigt sugna på verbier men har kollat efter boende och verkar sjukt svårt o hitta något till vettig summa, hörde att alba lägenheterna skulle va hyfsat pris på men där kosta studio för 2 pers 75k skulle kunna tänka mig betala 5k i månaden per person men inte mkt mer. Kanske om vi kollar vidare och går ihop flera o delar blir de kanske billigare.

Verbier 09/10
Dom kan trycka ihop 3 pers i en studio på alba då blir det billigare, hade tänkt göra så förra året men det ordna sig på annat sätt :)

Verbier 09/10
Tråden gör oss fett pepp på en säsong i Vebban.
Någon som har något spännande att dela med sig av ang boende?

Vi bodde fyra bummare på 22kvm i Cham förra säsongen, vi är inte kräsna.

Hälsn. Linnéa och Amanda

Verbier 09/10
Jag är också sugen på Verbier. Har tänkt dra ner ensam, så om någon som har fixat boende har en exta plats över är det bara att höra av sig :)

För övrigt, någon tidigare säsongare i Verbier som har något tips på var man själv kan få info om lediga lägenheter?

Verbier 09/10
Verban sugna!

Boende biten fixades för mig genom jobbet men vi hade en studio på Alba på gång förra säsongen också så det är ett alternativ. Brukar alltid finns folk som söker fler folk att trycka in!

Alba:

http://www.kingsverbier.ch/Alba/

http://www.trivago.se/verbier-50306/hotell/residence-alba-120740#

Ni kan också mejla info@verbier.ch dom har listor på läghenheter som hyrs ut över vinter.

Den här hemsidorna kan också vara bra att kolla:
www.verbier.ch

Hade gött så synes vi i vinter! / Emma

Verbier 09/10
Tja!

Tänkte också dra ner till Verbier denna säsongen, vilket blir min första! Någon som har boende på g, och har lust att hyra in en till tjej, eller någon som vill gå ihop och checka tillsammans?

Är grymt sugen på skidlärarjobb, men vad kräver de för förkunskaper eller utbildningar? Har massa andra utbildningar för barnpedagogik då jag är simlärare, men inget som SLAO eller liknande..?

Andra tips på jobb?

Over and Out// Sara

Verbier 09/10
Tja!
23 åring med en tidigare säsong i ryggen söker boende. Lätt att ha och göra med
och trevlig som fan. Tänkte fara ner runt nov/dec och stanna till april/maj. Allt av intresse men helst centralt. Tänkte fixa jobb när jag kommer ner men är det någon som har några kontakter uppskattas detta.

Går att nås på f_wannman@hotmail.com
eller FR-mail.

tjo Freddan!

Verbier 09/10
Hej!

Sara jag jobbade forra sassongen och ska jobba igen denna sassong pa ett barn camp i verban! Dom sokte folk for nagra veckor sen, vet inte hur det ser ut just nu men sok!! om du har bra erfarenheter av barn och kan aka skidor sa passar du perfekt till jobbet!

www.leselfes.com
www.leselfesinternational.com

Lr mejla Alex Jones pa amverbier@leselfes.com (pa engelska)

Mvh// Emma

Lycka till hoppas vi ses i vinter

Verbier 09/10
Tja!
Några som vill gå ihop och fixa boende tillsammans, eller redan har något på g i Verbier?

Maila saraenerback@hotmail.com

Verbier 09/10
Har hittat boende nu, har dock inte bokat det.

Är för 6 personer på 71m2, ligger centralt och är framförallt relativt billigt. Hyran ligger på 20233 kr/person för hela säsongen (28/11-1/5).

För att boka så måste man betala 50% av hyran, alltså 10 000 kr/person, och än så länge är det bara jag så behöver 5 personer till!

Verbier 09/10
Hej, abinitio!
Jag är på! Säsongade förra året i Whistler och träffade massa som hade säsongat i Verbier och älskade det.

Sjukt sugen på att pumpa lite pow.

Jag är lätt på att bo med dig,berättar du lite om dig själv? :D

Hälsningar Joakim

Verbier 09/10
vi är 4-5 grabbar som söker boende i verbier.. verkar vara riktigt billigt också! hör gärna av dig! vi är ett gött gäng! :)

Senast ändrad:
Verbier 09/10
Finns en ledig plats kvar i lägenhet i Verbier fortfarande.

20 548 för hela säsongen (28/11-1/5), 6 personer

msn: gustav.henriks@hotmail.com

Senast ändrad:
Verbier 09/10
Hallu! Fiii fän va pepp man blir!! Vet dock inte vad jag ska välja, Morzine eller Verbier....Vilket är bäst? Vart finns DAS POWDER? Tacksam för lite pros and cons. :P

Ses inte i pisten!

Verbier 09/10
Är det några som har lust att gå ihop och fixa boende?
Jag och Enerback kanske har en lägenhet på g igen. Det är samma lägenhet som jag har hållit på att boka innan men har inte lyckats få ihop tillräckligt med folk i tid så tänkte göra ett försök till, så hör gärna av er om ni har lust.

Senast ändrad:
Verbier 09/10
Tja grabbar! har sett att ni redan fått en hel del svar på er annons, men jag siktar på att kom´ma till verbier denna vinter, jag med. Har ni hittat några att åka med eller finns det plats för ännu en själ? hör gärna av er om det finns möjlighet att haka på ert tåg!

Have a good one

Verbier 09/10
hejhej!

Är ockås sjukt sugen på Verbier och har funderat på det länge nu!
Dock lite sådär med boende, som ni alla vet.

18 årig tjej, trevlig, helsingborgare, lung, gärna boende med ett härligt gäng som har mycket kul :)

hör av er

wenche_andersson@hotmail.com

Verbier 09/10
klemantin sa:
VERBIER!!

Älskar stället! var där förra säsongen och åker tillbaka 16 nov!! Då korkar vi upp!

Jag kan inte ett ord franska mer än artighets fraserna och jag klarade mig utmärkt i verban. Är ju så pass stor turist ort så engelskan är det man hör överalt.

Mvh// emma

Skidinstruktör sugen på jobb i Verbier. Har du något bra tips ??? =)

Verbier 09/10
mickcorea sa:
klemantin sa:
VERBIER!!

Mvh// emma

Skidinstruktör sugen på jobb i Verbier. Har du något bra tips ??? =)
Stället klemantin jobbat på är också mitt gamla jobb.
Kul stämning ocgh perfekt för första säsongen speciellt.
Tillskillnad från vanliga skidskolor har du allitd jobb och slipper gå penga lös vissa veckor pga låg säsong. Nackdelen är att man jobbar JÄMT!
Kolla Leselfes.com och staff. De gillar svenska tjejer så är ni sådana brukar det gå bra.
Lycka till!

Verbier 09/10
Hej!

Jag och en kompis är sjukt sugna på att säsonga i Verbier. Dock så behöver vi hitta boende! Har ni några tips eller någon som vill dela lägenhet/studio?
Hör av er :)

Verbier 09/10
Hej mickcorea! Har har du jag tror alla skidskolor i verban:

www.adrenaline-verbier.ch

www.europeansnowsport.com

www.swissskischool.com

www.altitude-verbier.co.uk

www.skitotal.com

www.skinewgen.com/verbier/

www.verbierskischools.com

www.ecole-de-ski-verbier.ch

www.powder-extreme.com

Mitt jobb:

www.leselfes.com

www.leselfesinternational.com

Tror ag fick med de flesta skidskolorna dar, dom har nagra att valja pa ;) hoppas du hittar natt som passa :D

Mvh// emma sa syns vi i vinter!!

Verbier 09/10
Hej, vi är 3 killar och 1 tjej som ska ner till verbier och säsonga, två av oss va där förra året och säsongade men eftersom det e helt underbart så måste vi dit igen.

vi har en lägenhet mitt i centrum och har två plattser kvar i lägenheten.

hyran för hela säsongen är 30 000:- per person, plus en deppo.

är detta något som ni är intreserade utav maila mig till friedsam@hotmail.com

Keep smiling

Tillbaka
Topp