Verbier 14/15

ebbaed

Ny medlem
Hej!

Kul att så många planerar att dra till Verbier i vinter,
definitivt Alpernas mysigaste by och bästa skidsystem!
Jag var där förra vintern och bodde då ihop med 7 andra skåningar men
denna vintern åker jag tillbaka ensam vilket jag ser mycket fram emot!
Jag ska jobba heltid på ett svenskt hotell som jag även får boende via,
men jag ser fram emot att träffa och lära känna nya människor med samma skidintresse i vinter!

Någon som åker själv, behöver tips eller bara vill snacka,
hör gärna av er!
Är så galet taggad på att dra ner nu, bara 1,5 månad kvar!

Vi hörs och ses,
Ebba

Tjena, någon som flyger till Genéve och ska mot Verbier den 19 november som vill dela på en Alpybus? kostar 335 chf.. jag vet att det går tåg som är billigare men jag kommer ha mycket packning, så kan vara värt om någon/några vill dela?

Tjenare, jag skrev i Nordic Skibumstråden tidigare men prövar även här! Jag undrar om det finns någon som har koll/spelar i något afterskiband i Verpan i vinter? Jag tar med guran och ev. basen med mig ner så ifall det finns några som saknar en medlem så får de gärna höra av sig!

Tjo!

Vi är 3 pers som ska ner till Verbier i vinter och är för tillfället helt utan boende. Någon som är sugen på att dela med sig av ert, eller styra upp något tillsammans? Allt är utav intresse.

Hör av er på PM här, så kan vi pratas mer!

elsonmandela

Ny medlem
Hehey!

Sitter i skrivande stund på tvekig väntelista för visum till Kanada men börjar inse att jag är rätt screwd med det i år. Så plan B blir då alperna och främst Verbier, är det någon som har tips på jobb? Saknar ni en roomie så finns jag rakt framför nosen! PMa om ni har nåt att hänga i granen.
@ebbaed vet du om ditt hotell söker fler peeps? Shalom!

AntonSandberg

Ny medlem
Tja! Jag och en polare är sjukt sugna på att dra till verbier från mitten av januari till säsongens slut. Vi är båda två grabbar från luleå på 20 år var som säsongade på olika håll förra året. Om någon har tips på boende(hellre billigt än lyxigt) eller behöver någon att bo med är vi sjukt intresserade av att talas vid lite närmare! PeaceOut!

Goora

Ny medlem
Någon som kör ned runt jul? skulle då mer än gärna haka på. Dela på lite körtid och resepengar så klart!

Amandabauer

Ny medlem
Tja jag har bokat mitt flyg ner för säsongen nu och undrar om det är fler som kommer ner den 28 november och skulle vilja dela på en transfertaxi? PMa om så är fallet jag landar typ vid 14.00 i Geneve så vill ju åka strax därefter? :)

Golonka

Ny medlem
Heej alla peppade skidåkare!

Vi är två unga män som älskar att åka skidor, vi är inga proffs men har ambitionen utvecklas - alltså åka mycket skidor! Vi letar just nu boende för vinterns säsong i Verbier! Vi känner att det hade känns kul att bo med någon/några tjejer för att få till en riktigt skön stämning i vinter.

Vi har fått kontakt med en fransk tjej som är pepp på att bo med oss! Kul med lite mer internationell tillvaro kanske? :)

Om någon har något boende på G eller bara är pepp på att dela så dra iväg ett PM vettja!

/David och Christian

instaerkan

Ny medlem
Hej!
Vi är 2 svenska tjejer, 21 o 24 år gamla som har bokat flyg ner till Verbier för att spendera säsongen där. Vi är nu ute efter boende eller någon/några som söker rumskompisar! Någon som känner sig träffad? Vi säsongsdebut i Åre förra vintern och ser fram emot ännu en säsong fylld med skidor, afterski och fest! Hör av er om detta låter intressant!
/Erica & Alice

nelstj

Ny medlem
Tjena! Söker en tjej till att fylla sista platsen i vårt boende. Vi är 5 pers nu och det är en lägenhet med 6 bäddar, det är blandat killar och tjejer. Skidåkningsmässigt: väldigt nära till backen. Ligger lite upp i backen så cirka 1 km till centrum, det ligger ungefär vid Le Rouge om det säger dig något :)
Hör av dig till mig om du tycker det verkar intressant! /Nelly

Aliciag

Ny medlem
Tjabba! Jag och två killpolare drar ner till Verbier första december och har en sängplats över i läggan. Snabba puckar är att föredra då vi gärna ser att allt är klappat och klart asp. Hojta om ni är intresserade!

Ludwigwatz

Ny medlem
Hallå där!
Jag och en kompis flyger från Arlanda den 30 november och landar i Geneve 12:10. Vi tänkte ta en transferbuss till Verbier. just nu letar vi efter två till att dela transfer med. Det kostar 335 CHF totalt för fyra pers. Hör av er om ni flyger samma dag.

ses!

JimmieJ

Ny medlem
Tjabba har ett boende på Route des Creux som är väldigt centralt till allt affär som lift.
I lägenheten är vi nu tre men skulle behöva bli fyra personer.
Ett rum för en säsong ligger på 30 000 kr.
Hör av er vid frågor.

/Jimmie

E

elinlinnea

Guest
Hej,

Vi, jag och en vän, siktar på en säsong i Verbier denna vinter och är ute efter någonstans att bo.
Om det är någon som behöver fylla två platser eller vill försöka leta boende tillsammans med oss - hör av er! :)

/ Elin

Anastasia

Ny medlem
Hej!

Jag hade tänkt åka ner i början av januari men har inte bokat flyg i nu, någon annan som flyger CPH- GVA i början av januari??

/ Rebecca

augustforsberg

Ny medlem
Tja alla glada skidåkare!
Jag min kompis är riktigt taggade på att göra säsong nere i alperna. Vet att vi ärlite sent ute, men om det finns nån som har tips på boende eller två platser i sittboende över och vill ha två hel sköna 20 åriga killar som älskar skidor och kommer att höja stämningen så dra iväg ett meddelande!
Uppskattar alla svar!

Peace
August

august.forsberg@gmail.com

instaerkan

Ny medlem
Hej igen! Är det någon som flyger ner till Genève nu på fre 21/11 och vill dela en transfer till Verbier så hör av er! Vi landar vid 18.15 och delar gärna på kostnaden med någon/några flera.

Jag kommer köra ner från sthlm till verbier onsdag den 26e november och kan ha plats för upp till 3 personer.. Har takbox och kombi så gott om plats..

Någon som är intresserad?
Mvh Chippen

limptheshrimp

Ny medlem
Hej Hej!

Vi är 3 st (2 tjejer, 1 kille) som fick panik och insåg att vi måste säsonga nu. Är det någon som behöver tre personer till sitt husrum? Vi är festliga men inte smutsiga. Vi kan städa, laga mat och bjuda på trivsamt sällskap. Dra skämt och sådär. Och- så är vi snälla!

Kom igen det blir kul!

Hej hej från Linn, Julia och Erik.

arvidkock

Ny medlem
Någon som har en säng/soffa/madrass att erbjuda från den 10:e januari i max tre månader?
Jag heter Arvid Kock, 20 år från Höllviken (söder om Malmö), duktig skidåkare, trevlig, skötsam, grym på att diska. Hade någon kunnat hjälpa mig att fixa tak över huvudet hade jag varit otroligt tacksam!
Hur som helst ses vi i vinter!
Tjo!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp