Verbier 20/21

Felicia Edén

Ny medlem
Verbier 20/21
Hej!
Jag planerar att köra ner min husbil till Verbier i början av dec för att spendera min tredje vinter-säsong där. Håller tummarna för att corona tillåter detta.
Någon annan som planerar att dra ner så pass tidigt o är sugen på bra åkning? Hör gärna av dig 🙏🏻⛰
/ Felicia Edén, 21

Jocke95

Medlem
Verbier 20/21
Hej!
Jag planerar att köra ner min husbil till Verbier i början av dec för att spendera min tredje vinter-säsong där. Håller tummarna för att corona tillåter detta.
Någon annan som planerar att dra ner så pass tidigt o är sugen på bra åkning? Hör gärna av dig 🙏🏻⛰
/ Felicia Edén, 21
Kul grej!
Ja är sugen på att dra säsong kombinerat med distansstudier, Verbier va högst på listan tills ja såg att säsongskortet kosta 13'800 spänn:rolleyes: Tänkte att ja vill få ner kostnader eftersom en säsong kan bli avbruten i år tack vare covid. Funderar nu främst på Engelberg. Kollade en del på Österrike tack vare billigare priser men covid verkar slagit hårdare där och de är ju lockdown där just nu iaf.

samuelnetz

Ny medlem
Verbier 20/21
Jag har också funderat på att åka ned med husbil till alperna med en kompis. Har du gjort det tidigare? Vet du hur det fungerar med parkering, el, vatten mm? :)

Felicia Edén

Ny medlem
Verbier 20/21
Hej! Vad kul! Jag har roadtrippat i sverige o norge med husbilen. Men det blir premiär till alperna. Jag har solceller vilket för det mesta löser el-situationen, dieselvärmare & stora vattentanker. Du kan ladda ner appen ”park4night” där du kan hitta fricamping/campingplatser osv. Jätte bra app. Var siktar ni på att åka?

samuelnetz

Ny medlem
Verbier 20/21
Okej, tack för tipset! Vi siktar faktiskt på att åka till Verbier till en början och eventuellt åka mot Frankrike efter vi varit där i en eller två månader.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp