Verbier 2011/-12

MartaSemb

Ny medlem
Verbier 2011/-12
Söker folk som ska till Verbier till säsongen! Behöver boende och alltså gärna nån att dela med...Försöker få tag på bil med så man kan köra ner men det ligger längre fram i planeringen. Några tips på boendesajter? Hörde att Alba är stängt...

Verbier 2011/-12
Hallå! Kom hem från säsongen i st anton för en månad sen och är riktigt sugen på verbier säsongen som kommer. Delar gärna boende :) Har en kompis vars kompis gjort en säsong i verbier och hon har länkat massa bra sidor, både boende och jobb. Jag hade nog i och för sig tänkt jobba mycket i sommar/höst och inte så mycket där nere. Hur hade du tänkt göra? Låter ju perfekt om man hade kunnat fixa en bil!

Verbier 2011/-12
Åh vad gött med st anton! hur var säsongen där - nån snö? Skulle vara grymt om din kompis ville dela med sig av infon :) Tanken är inte heller att jag ska jobba så mkt i vinter heller utan mest för att ha nåt annat att göra också. Kan vara gött att ha ett naturligt forum för att träffa folk också...

Verbier 2011/-12
Hade en grym säsong i st anton, fick kanske inte jättemånga puderdagar men det kom ett dump dagarna innan jag åkte hem så jag fick ett bra avslut :) åker du mest skidor eller bräda? Här är länkarna:

http://www.verbier.ch/en/index.php - den officiella hemsidan.

http://www.verbinet.com/ - detta är en sida med all info man kan tänkas behöva, lite ostrukturerad men allt finns.

http://www.verbinet.com/pdf/verbier/verbier-street-plan.jpg - en karta över byn. 1 på kartan är rondellen, \"mitten\" av byn. Lägenheten min kompis hyrde ligger på Ch de Pra Michaud, en bit ner från rondellen. De bodde inte supercentralt men det gjorde inget, tog en kvart upp till Medran som är huvudliften. Angående boende är det bra att bo någonstans mellan där deras lägenhet ligger och Rue de Medran om man vill bo centralt. Även gator ovan och nedan är nära, men längre bort så blir det ju längre till både liftar och nattliv.

http://www.verbier.info/ - en annan hemsida med allt, men här kan man även hitta jobb. Kolla sidan på både engelska och franska, finns lite olika saker då.

Är ju lite tidigt ute så säsongsboende har inte kommit upp än. Hoppas det står något du kan ha nytta av!

Verbier 2011/-12
Schysst!!Tack så mkt! Har kollat in några av sidorna men en del var nytt. Jag ska börja reka boende redan nu, tänker det är lika gott...Hur var det att hitta boende i St Anton? Kollade runt lite på bilar men just nu är det inte riktigt läge, har ju precis köpt nya lagg :lol:

Verbier 2011/-12
åker skidor btw, men har varit skadad i några år så jag är inte särskilt vass i nuläget, hoppas förbättra det under säsongen :)

Verbier 2011/-12
Det var inte jättesvårt att hitta boende i st anton, vi fixade det en vecka innan vi åkte ner. Men ja, har också fått uppfattningen att det kommer bli svårare i verbier. Har mailat en kontakt om en sexmanna lägenhet och de skulle ge besked om några veckor :) åh vad har du köpt för skidor?

Verbier 2011/-12
Ah se där, bra jobbat! Jag har kollat runt lite på hemsidor och så men har inte hunnit sätta mig in i det. Lämnade in kandidatuppsatsen i onsdags så jag har varit liiiiite stressad. Köpte ett par Salomon Shogun, sjukt nöjd! Teståkte i Disentis i vintras och tyckte dom var grymma. Var låg lägenheten?

Verbier 2011/-12
Det låter stressigt men skönt att det är över i guess :) ja grymma skidor, blir sugen på att köpa ett par själv haha. Vet inte exakt var lägenheten ligger, har bara fått veta att den ligger centralt. Så håller tummarna, hade varit sjukt skönt att ha det fixat redan nu!

Verbier 2011/-12
hehe, köp bara :) Lovar du kommer inte bli besviken. Låter lovande med boendet, hör av dig om du hör nåt, jag är på. När hade du tänkte dra ner isf förresten?

Verbier 2011/-12
gänget,

två snubbar som är på väg ner här också.

vi kör bil men sticker rätt tidigt, i mitten på augusti, har lite och greja med.

vi har inga planer direkt, men tänkte bara glida ner i europa, Biarritz är ett mål,
möjligtvis San Sebastian i Spanien, bra surf.

sen tänkte vi landa nånstans i Alperna, vart är inte riktigt klart än. men Verbier lockar.

är ni sugen på skjuts och dela boende, hola at me.

bilen går från Åre/Östersund.

brannstrom17@hotmail.com, poka mig på fb, om det låter intres, wharrrup

hejs

Verbier 2011/-12
Kul med fler som ska dit :) Kan rekommendera St Sebastian, verkligen, Biarritz verkar hur grymt som helst med.
När exakt drar ni till europa?? Jag ska ner till Schweiz i mitten av aug troligen och klättra, hör av er om det finns plats i bilen :)

Verbier 2011/-12
vi drar en vecka in i aug, kanske i mitten. som det ser ut nu!

plats finns i bilen, vid intresse!
vart håller du hus om det skulle bli aktuellt och har du bråttom ner?

vart i Schweiz ska du?

Verbier 2011/-12
Det låter ju galet kul!! Borde väl egentligen stanna hemma i höst, slava och spara pengar till säsongen... men er plan låter ju inte heller helt fel haha. Har som sagt en sexmanna lägenhet på g och försöker dra ihop ett skönt gäng att dela med, om ni nu bestämmer er för verbier.

Verbier 2011/-12
Tja! Jag och en kompis ska lika som dig smir dra oss neråt mot verbier i slutet av augusti, lite road-trip!
Men hur som så kommer jag och 2 kompisar säsonga i verbier, jag letar boende nu, så om du andreaaa känner för att kanske dela lya med 2-3 schyssta brudar hör av dig!:)

Verbier 2011/-12
Hej,

Vi är två kompisar som ska resa runt lite under vintern/våren.

Vår plan är att vara i Chamonix/Verbier en månad från januari-mars, har ingen betydelse. Är det någon som har platser över i en stuga/lägenhet eller är intresserade av att dela boende så hör gärna av er. Vi är flexibla gällande pris, period eller område. Vi bor just nu i Stockholm, är ju 26 år och älskar alplivet. Hör av er :)

/Louise & Josef

Tel: 076-19 68 000 el 073-048 72 53

Verbier 2011/-12
Tja, kul att folk ska ner till verbier :), jag har också tänkt dra ner dit. Dock har lite planer att försöka jobba som skidlärare, har en del kontakter som har sagt hur man ska göra. De ända problemet är boende så är de någon som har lust att dela boende eller har en plats över så slå gärna en singal 0703910408 eller jag ringer gärna också.

Jag är 20 år, älskar skidor, blev tyvärr ingen säsong för mig förra året drog till USA istället, vilket var sjukt ball...
Jag har sparat pengar ett bra tag nu så, penga-problem kommer de inte att vara:). Jag känner till verbier ganska bra också men har inga kompisar som är likna sugna på verbier som jag. :D, Jo just de... jag kommer från skåne (bjärred litet ställe utanför lund). Jag är väldigt öppen till allt:P bara de handlar om att säsonga nere i verbier....(inga misstolkningar)

Peace/// Hampus

Verbier 2011/-12
TjabbaTjena!

Jag är också sjukt sugen på att dra ner till Verbier i vinter och skulle gärna dela boende! Jag bor i halmstad och funderar på att ta en bil dit ner, så jag har 3 platser i den om några vill ha skjuts! Vi hörs mer! Tjo!

Verbier 2011/-12
Hej!
Jag är glad 21åring som gjorde förra säsongen i val thorens och nu är jag inställd på verbier efter att jag hört mycket gott om stället. Är helt själv och letar boende att dela med folk. Det är rätt kul om man är ett större gäng som tar en stor lägenhet, plus att det kan vara ekonomiskt smart.

Hör av er =)

Verbier 2011/-12
Hejsan!

Jag är en 20-årig tjej som letar boende och resekompisar nere i Alperna för fullt. Tyvärr var det inga av mina kompisar hemifrån som var sugna på att åka ner, men jag tycker mycket om att lära känna nya människor så jag har inget emot att åka ner ensam och träffa lite skönt folk.
Gjorde säsongen i Whistler förra året, och har man väl gjort en skidsäsong som kan man ju (i alla fall inte jag) sluta :)

Är väldigt intresserad så hör gärna av er om det finns möjlighet för mig att dela boende o.s.v :)

/Ida

Verbier 2011/-12
Grymt! Bra ni är tidigt ute med boende! Kommer vara kalabalik detta första år då bummarstället Alba ar gått i graven. Själv ska jag göra min tredje säsong i Verbier, ni som funderar över om det är ett bra ställe kommer inte bli besvikna!
Schweiz är dock dyrt, Verbier är ännu dyrare.. Det går såklart att leva snålt och på
sina besparingar, men lite strö-jobb är klart värt besväret. Man tjänar grymma pengar. Svarar gärna på frågor :)

Christoffer

Verbier 2011/-12
Hej till alla som ska till verpan

Kul att det är så många som är taggade!
Vi är ett gäng på 6 som fixat boende nu så det är fullt, men man blir ju aldrig för många för att dricka öl och åka skidor. Håll kontakten så hörs vi när det närmar sig!

Lisa

Verbier 2011/-12
tips är att leta boende redan nu. Det finns privata annonser på tutti.ch och richardo.ch (tror jag det är) och kan man franska elr tyska är det lite enklare att kommunicera med dom eftersom det är privatpersoner(typ blocket). Överpriser är allt över 500/person i månaden. Om det inte står tout compris betyder det också att det tillkommer extravgifter för el och sånt.
Kolla verbinet.com och gå in på living & accomodation för alla boende agenturer.

Bonne chance!

Verbier 2011/-12
Tjenare! fan va gött att så många är sugna på verbier !

Är en 19 årig grabb från Gbg som har bestämt sig för att hålla hus i verbier till vinter. Jag är själv nu men letar desperat efter folk att bo med, har kolla lite på www.tutti.ch och har verkat hittat en ganska bra lya.

http://www.tutti.ch/wallis/martigny...nwohnung_in_La_Tzoumaz_b__Verbier_1449643.htm

Räknade lite på det, och om man är 6 st så blir kostnaden per person max 5200 i månaden.
Om nån är intresserad eller har nått bättre tips så hör av er!
/alexander

Verbier 2011/-12
aLLLex sa:

Är en 19 årig grabb från Gbg som har bestämt sig för att hålla hus i verbier till vinter. Jag är själv nu men letar desperat efter folk att bo med, har kolla lite på www.tutti.ch och har verkat hittat en ganska bra lya.

http://www.tutti.ch/wallis/martigny...nwohnung_in_La_Tzoumaz_b__Verbier_1449643.htm

Räknade lite på det, och om man är 6 st så blir kostnaden per person max 5200 i månaden.
/alexander
Inte för att göra dig besviken men den lägenheten ligger inte i Verbier utan i La Tzoumaz vilket är en annan "gren" av dom fyra dalarna. Med andra ord är det dryga timmen att ta sig till verbier med lift och skidåkning. Om du är ute efter en säsong med lite fest och inte bara skidåkning hade jag rekommenderat att inte ta den :)

Mvh
Chris

Verbier 2011/-12
Hej
Kul att så många ska ner till Verbier. Jag längrat sönder till vintern.
Tänkte kolla om det är några som har planer på att bila ner? Jag kommer ha en del packing eftersom jag flyttar söderut sen och dessutom är det ju alltid soft med några shyssta stop i europa på vägen ner.
Jag kommer dock behöva åka ner i slutet av november eftersom jag jobbar för skidskolan och de har obligatorisk utbildning som brukar ligga kring 1 dec.
Hör gärna av er om det finns några bilplaner, annars ses vi säkert i pisten eller på puben.
Ha det gott
Elin

Verbier 2011/-12
Sepultura sa:
aLLLex sa:

/alexander
Inte för att göra dig besviken men den lägenheten ligger inte i Verbier utan i La Tzoumaz vilket är en annan \\\\\\\"gren\\\\\\\" av dom fyra dalarna. Med andra ord är det dryga timmen att ta sig till verbier med lift och skidåkning. Om du är ute efter en säsong med lite fest och inte bara skidåkning hade jag rekommenderat att inte ta den :)

Mvh
Chris
Okej, bra att du säger till! Då var de alternativet borta.

Verbier 2011/-12
Sepultura sa:
Grymt! Bra ni är tidigt ute med boende! Kommer vara kalabalik detta första år då bummarstället Alba ar gått i graven. Själv ska jag göra min tredje säsong i Verbier, ni som funderar över om det är ett bra ställe kommer inte bli besvikna!
Schweiz är dock dyrt, Verbier är ännu dyrare.. Det går såklart att leva snålt och på
sina besparingar, men lite strö-jobb är klart värt besväret. Man tjänar grymma pengar. Svarar gärna på frågor :)

Christoffer
Hur dyrt? Vad har det kostat för dig de tidigare säsongerna? Har du jobbat?

Verbier 2011/-12
Jag har väl lagt ungefär 30 000 på boende per säsong. Det är ungefär där det ligger plus minus 5000. En del boende får man punga upp halva innan o halv typ i januari, andra betalar man månadsvis. Personligen tycker jag det är rätt skönt att ha det betalt så man slipper fundera. Det är det säsonga är för mig, frihet att slippa bry sig :)

Verbier 2011/-12
Jo jag jobbar heltid, tjänar bra med flis.. sen dricks på det! Så jag brukar ha en smärre förmögenhet med mig hem, dock har jag haft turen o känner folk som gjort att jag fått det jobbet jag har. Sen är det lite vad man är ute efter också, vill man åka lagg o bräda dagarna i ända och ta första liften upp var dag kan man inte direkt jobba så mycket.. Men får man en "säsongs-anställning" kan man vara lycklig, då tjänar man i runda slängar 15-25 000 i månaden, har man då betalt boende sen innan och har möjlighet till mat på jobb är det inte mkt som kostar pengar förutom då fest och sprit. Kan dock köpa en Wolga-vodka på Denner för 9.90fr dvs. ungefär 70kr :)

Verbier 2011/-12
eftersom du jobbar o får chf in behöver du inte bry dig men för dom som tar första liften kostar denner vodkan numera 85 spänn inte 70. CHF upp ca 20% sedan Q1.

Verbier 2011/-12
sjokeckset sa:
Hur är parken i Verbier? Någon som har koll? :)
Finns väl två okej hopp och en del rails, riktigt jävla dålig park med andra ord, sjukt dåligt planerad.
Om det är park man är ute efter så ska man nog inte satsa på Verbier!

Verbier 2011/-12
Än så länge ensam skidåkare söker folk att dela boende med i Verbier från december till mars. Hör av er om ni har något eller kan tänkas ordna något tillsammans :)

/Nicholas

Verbier 2011/-12
Tjena peeps!

Vi är 3 polare som ska säsonga verbier till vintern. först en europatripp men vi ska ner o söka jobb i förmoligen sena sept ir okt. OM ngn har hittat en fint o relativt prisvärt boende men behöver 3 till så hojta till här! vi är lätta att leva med och från goa göteborg!

Verbier 2011/-12
Joniz sa:
sjokeckset sa:
Hur är parken i Verbier? Någon som har koll? :)
Finns väl två okej hopp och en del rails, riktigt jävla dålig park med andra ord, sjukt dåligt planerad.
Om det är park man är ute efter så ska man nog inte satsa på Verbier!
ska dit me to, har hört annorlunda ang parken. ute och reser nu och har träffat en del folk från schweiz, parken skall tydligen vara i bra shape! bland dem bättre i swiss, som jag uppfatta det?

Verbier 2011/-12
tja!

söker efter folk att dela boende med i verbier under vintern. är själv eller kanske i sällskap med en till, om det är någon som har plats eller kan tänka sig att styra upp något är det bara att hojta!

Tillbaka
Topp