Inte för att göra dig besviken men den lägenheten ligger inte i Verbier utan i La Tzoumaz vilket är en annan "gren" av dom fyra dalarna. Med andra ord är det dryga timmen att ta sig till verbier med lift och skidåkning. Om du är ute efter en säsong med lite fest och inte bara skidåkning hade jag rekommenderat att inte ta denaLLLex sa:Tjenare! fan va gött att så många är sugna på verbier !
Är en 19 årig grabb från Gbg som har bestämt sig för att hålla hus i verbier till vinter. Jag är själv nu men letar desperat efter folk att bo med, har kolla lite på www.tutti.ch och har verkat hittat en ganska bra lya.
http://www.tutti.ch/wallis/martigny...nwohnung_in_La_Tzoumaz_b__Verbier_1449643.htm
Räknade lite på det, och om man är 6 st så blir kostnaden per person max 5200 i månaden.
Om nån är intresserad eller har nått bättre tips så hör av er!
/alexander
Okej, bra att du säger till! Då var de alternativet borta.Sepultura sa:Inte för att göra dig besviken men den lägenheten ligger inte i Verbier utan i La Tzoumaz vilket är en annan \\\\\\\"gren\\\\\\\" av dom fyra dalarna. Med andra ord är det dryga timmen att ta sig till verbier med lift och skidåkning. Om du är ute efter en säsong med lite fest och inte bara skidåkning hade jag rekommenderat att inte ta denaLLLex sa:Tjenare! fan va gött att så många är sugna på verbier !
Är en 19 årig grabb från Gbg som har bestämt sig för att hålla hus i verbier till vinter. Jag är själv nu men letar desperat efter folk att bo med, har kolla lite på www.tutti.ch och har verkat hittat en ganska bra lya.
http://www.tutti.ch/wallis/martigny...nwohnung_in_La_Tzoumaz_b__Verbier_1449643.htm
Räknade lite på det, och om man är 6 st så blir kostnaden per person max 5200 i månaden.
Om nån är intresserad eller har nått bättre tips så hör av er!
/alexander
Mvh
Chris
Hur dyrt? Vad har det kostat för dig de tidigare säsongerna? Har du jobbat?Sepultura sa:Grymt! Bra ni är tidigt ute med boende! Kommer vara kalabalik detta första år då bummarstället Alba ar gått i graven. Själv ska jag göra min tredje säsong i Verbier, ni som funderar över om det är ett bra ställe kommer inte bli besvikna!
Schweiz är dock dyrt, Verbier är ännu dyrare.. Det går såklart att leva snålt och på
sina besparingar, men lite strö-jobb är klart värt besväret. Man tjänar grymma pengar. Svarar gärna på frågor
Christoffer
Mer pengar med hem!fszug sa:eftersom du jobbar o får chf in behöver du inte bry dig men för dom som tar första liften kostar denner vodkan numera 85 spänn inte 70. CHF upp ca 20% sedan Q1.
Finns väl två okej hopp och en del rails, riktigt jävla dålig park med andra ord, sjukt dåligt planerad.sjokeckset sa:Hur är parken i Verbier? Någon som har koll?![]()
ska dit me to, har hört annorlunda ang parken. ute och reser nu och har träffat en del folk från schweiz, parken skall tydligen vara i bra shape! bland dem bättre i swiss, som jag uppfatta det?Joniz sa:Finns väl två okej hopp och en del rails, riktigt jävla dålig park med andra ord, sjukt dåligt planerad.sjokeckset sa:Hur är parken i Verbier? Någon som har koll?![]()
Om det är park man är ute efter så ska man nog inte satsa på Verbier!