Verbier 2011

hannaarvidson

Ny medlem
Verbier 2011
Hej,

Vi är tre tjejer från Stockholm som bestämt oss för att säsonga, januari - april. Börjat kolla lite jobb och boende, men skulle bli väldigt tacksam för tips och råd. Kollat lite på lägenheter på Alba och det verkar billigast hitills. Vi är kan också tänka oss att dela en lägenhet med flera för ett billigare alternativ.

Tack och hej!

Verbier 2011
alba är absolut billigast. Har alldrig bott där själv men det är ett shyst hak. Dessutom ligger bästa baren i verbier på bottenvåningen! Wonderbar!

Verbier 2011
Tack, vi har redan kollat Alba. :) Där behövde man dock tydligen boka från och med december. Vi hade ju som sagt tänkt åka i januari, så inga andra tips om andra boenden?

Verbier 2011
Hej, jag ar en tjej sugen pa Verbier! Har en polare som ocksa ar sugen pa att komma med sa hade varit kul att forsoka fa ihop ett gott gang. Hade varit den basta tiden for mig att aka ner i januari men vet inte hur det blir med jobb och sant. De behover mest folk fran december.

Verbier 2011
Wonderbar har dom nog rivit tills i år. Sen måste man nästan hyra de flesta boendena hela säsongen, även om man kommer i jan får man betala dec också. Men man kan ju alltid ha tur!

Verbier 2011
Om någon av er är intresserade av att sitta barnvakt till våra barn (7 mån och 2,5 år idag) under perioden 12 mars - 9 april så hör av er!

magnusjahnke@hotmail.com eller till min freeride email.

Senast ändrad:
Verbier 2011
Hej!
Vi bodde rätt schyst 4 killar i en del av en stuga, fräsch och bra kvalitet och faktiskt bra utsikt utan massa blockerande hus. men litet. alba är ju sjukt fallfärdigt och kaos varje natt.. :p dessa stugor ligger typ 40 meter från alba och är alltså nära till migro och busstationerna och lagom gångavstånd till centrum utan galna små backar och långa omvägar..
20 var betalade vi för 4st. Ni är ju 3 vilket är mer optimalt, lite dyrare men 4 är som sagt trångt.

http://www.verbierchaletslimited.com/

Eller skicka ett meddelande på facebook, vilket nog är enklare, och kolla hur det ser ut.

http://www.facebook.com/profile.php?id=199705870

Verbier 2011
Tack så jättemycket för tipset. Men boende har nu löst sig för oss. Vi bokade en lägenhet som heter Ortolan via byrån ABC. Så vi hoppas på det bästa:)

Verbier 2011
halloj! jag och en kompis kommer ner till Verbier 16 mars, han ska stanna resten av säsongen och jag har inte bestämt än. Vet ni någon som har ett liftkort att hyra ut? =)

Tillbaka
Topp