verbier

seke

Ny medlem
verbier
yo!
Vi drar till Verbier i slutet på november. info om åkning, boende, arbete, priser usw. uppskattas. Goda råd belönas...

Vi har tillbringat en säsong i Österrike, trots den hemska maten, Dj Östi och Jagatee så trivdes vi som fisken i vattnet eller kanske mer passande som tysken på afterski. Det är nu dags att göra Schweiz.

Kanske ska även du till Verbier och önskar sällskap med inte bara en utan två (kanske fyra) damer i den gyllene åldern (typ 20).

Saufen gegen rechts!

verbier
Tjena Seke..

Bra val.. Mkt bra val! Mitt råd är att så fort som möjligt fixa boende eftersom de senaste åren varit svårt att få tag på billigt boende, för att inte säga skitsvårt.. Det finns flera olika Agencer som hyr ut lägenheter så skicka iväg ett mail till någon av dem. De finns allihopa samlade på Verbiers hemsida, www.verbier.ch. För exakt länk till Agencerna är det http://www.verbier.ch/flash/fr/immo.cfm. Det är dock relativt dyrt att bo i Verbier så att dela med andra är ingen dum idé...
Skidåkningen... Finns ju i princip hur mkt som helst om man vill gå lite. Finns även lättåtkomlig men den blir ju uppkörd fort. På baksidan av Mont-Fort finns det många olika varianter man kan köra och vill man tura är detta utmärkt ställe att börja på. Från baksidan av "Fortet" kan man göra en del höjdar turer som Pralong, Fionnay, Rosablanche, Col De Momin, Col de PraFluerie m.m. Snacka med andra säsongare på Le Pub Mont-Fort där alla säsongare håller till. Fråga Crille eller Freddan i baren tex. De vet det mesta som är värt att veta...

Har det snöat mkt och sikten inte är alltför bra så dra till Bruson. Bästa skidåkningen i Verbier enligt min mening. Litet område med otrolig skogsåkning. Tyvärr har det blivit ganska känt så det är ganska många som åker dit nu för tiden, vilket innebär..bråttom bråttom. Annars finns det ju andra klassiker som Col du Mouche, Highway, Stairways, Banan Couloiren, Rock Garden, Cat Walk, Bec des Rosses, Bec des Etagnes, North Face, No Name Couloir, Super Mouche m.m...

Har du några andra frågor är det bara att fråga på..
Have Fun
/D

verbier
Tja!

Verbier låter som ett alternativ i vinter. Har gjort två säsonger i Bad Gastein Österrike och tänkte ta mig vidare. Skulle vara askul att resa med sällskap för att testa något nytt. Har mest rest på egen hand tidigare. Hör av dig!

/Anna-Sofia

Tillbaka
Topp