Verbier

• Trådstartare Trådstartare elin_karlsson
  • Start datum Start datum
E

elin_karlsson

Guest
Verbier
Ar just nu i Chamonix och funderar pa att aka till Verbier.Har ar ingen sno och skulle darfor vilja veta lite om verbier. Tex vandrarhem, skidakning, uteliv osv. Ar tacksam for alla svar..

Verbier
Verbier är kanon mer info om snötillgång får du på hemsidan verbier.ch
Det finns ett vandrarhem som ligger i sportcentret, priset är jag osäker på men det är troligtvis det billigaste alternativet.
Du kan också kolla på pub mont fort där det finns privatannonser om rum och lägenheter.

Verbier
Well, well... Det är inte mer snö i Verbier just nu kan jag säga...
Annars är Verbier en suverän skidort att göra säsong i.. Det finns hur mkt Offpist som helst, speciellt om man kan tänka sig att gå/klättra en liten stund. Det blir ju inte sämre av att det är inte hälften så många säsongare som slåss om det heller, även om det på senare år blivit en hel del även i Verbier.
Utelivet är helt ok, Afterskin intas med fördel på Puben (Le Pub Mont Fort) där alla säsongare hänger, annars finns det en röjigare afterski variant på Farinet om man nu känner för det.. Diskona som gäller är väl Tara och Marshall, annars kan man ju alltid glida ner på Farm Club och mingla med societeten..

Är det bara du som tänkte åka över till Verbier bör det inte vara så svårt med boende. Snacka med säsongarna på Puben så vet de säkert var du kan slagga.. Alternativt kan du kika på anslagstavlan på COOPen (mataffär). Det finns även en anslagstavla på Puben för övrigt.

/D

Verbier
jag har varit en säsong i en by som ligger ungefär en timma från verbier som heter Leysin, var därför i och åkte i verbier mycket. Säger att verbier rular!

Jag var (tyvärr) några gånger i chamonix men efter de stora snöfallen så var det defenitivt Verbier man åkte till och inte chamonix, borde vara nämnvärt att det tog ungefär lika lång tid till båda...

har tyvärr ingen koll på boende i verbier men jag tycker defenitivt att du skall åka till verbier istället. iallafall om du vill ha mer pow pow för dig själv...

had det så kul!

Verbier
Jag kommer själv att åka till Verbier i januari och hade tänkt att bo på vandrarhemmet vid sportcentret. För prisuppgifter kan du gå in på thebunker.ch

Lycka till:-)

Tillbaka
Topp