Verbier

Joroj

Ny medlem
Verbier
Tänkte åka till Verbier kommande säsong och undrar om det är någon som har
några tips gällande allt från bostad, till åkning och jobb..

Tack på förhand..

Josefin

Verbier
Ja skall göra dessama å har hört lite tips.
Boka biljetter tidigt!! om d inte är gjort innan.
Bo inte mitt i Verbier utan kanske som jag, i grannbyn Vaeysona (typ).
Vad d gäller åkning så äger den. Men om man vill tex. göra nåt mer avancerat så tänkte ja kolla runt om d e några som är på att bygga ett step up. D finns nämligen ett ställe som är gudabenådat enligt säkra källor!

Verbier
Om man ska vara en hel säsong i Verbier skulle iallafall jag inte bo i Veysonnaz som Eric skriver. Risken för lappsjuka är rätt stor i så fall eftersom byn är liten och sömnig. Om man däremot åker en vecka (som jag gissar att Eric gör) är det ett skapligt budgetalternativ i och med att man fortfarande kan köpa liftkort som gäller för alla fyra dalarna. Räkna med att ägna en knapp timmes åkning på morgonen för att komma bort till Verbier.

Om ni inte gillar att åka skrangliga liftar, välj nåt annat ställe. Äggliften upp från Veysonnaz är... intressant. Om ni däremot uppskattar att få er lite lift-historia på ett mer handfast sätt är det ett grymt ställe.

Verbier
Är också sugen på verbier kommande säsong.
Peter är alla liftar kassa eller är det bara den från Veysonnaz?
Hur är det med puderhetsen där, mycket säsongare? Verkar annars finnas rätt goda offpistmöjligheter.
Hör gärna av dig om du hittat nått boende med platser över Josefin, är riktigt sugen på att hänga med

Verbier
Liftarna i och omkring Verbier är grymt bra, bland de mest effektiva i Alperna. Det är bara när man kommer bort från Verbier förbi Nendaz och bort mot Veysonnaz som de blir lite mer "spännande" :)

Puderhetsen är rätt hög. Lägre än Chamonix men högre än många andra ställen i Alperna. Det går ändå att hitta bra med snö, särskilt om du kan tänka dig att gå lite. Tänk på att stanna hela april ut. Varje år senaste tre åren har det kommit ett rejält april-dump som inneburit fantastiska förhållanden och väldigt lite folk.

Senast ändrad:
Verbier
Jag och en polare ska oxå ner till verbier o säsonga... Jobb och resa dit e radan fixade men problemet med boende återstår... hur fixade du boende och är det någon som har några tips på vad för prisklass som är rimligt?
/Adam

Snödjup

Tillbaka
Topp