Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1258372" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har monterat massor av bindningar själv. Den känsliga punkten är att hitta en centrumlinje på skidan i längsledd. Jag brukar mäta ut centrum med skjutmått/stållinjal fram och bak och sen drar en linje med hjälp av ett långt vattenpass som linjal. Problemet är att det finns mm-diskrepanser i pennan och om det strecket blir lite snett så kan man få lite lite sneda bindningar. Det märks inte i rambindningar osv men med pinbindningar så kan det synas lite grann. När man sen får prova att montera med en ordentlig jigg är det ju nåt helt annat. Ett verktyg som tillåter dig att lägga in en pappersmall och få den centrerad på skidan hade iaf jag gladeligen köpt. Det räcker att verktyget skapar en centrerad linje som jag kan rita av på en tejpbit typ för att sen pricka in pappersmallens centrumlinje mot min markering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1258372, member: 83225"] Jag har monterat massor av bindningar själv. Den känsliga punkten är att hitta en centrumlinje på skidan i längsledd. Jag brukar mäta ut centrum med skjutmått/stållinjal fram och bak och sen drar en linje med hjälp av ett långt vattenpass som linjal. Problemet är att det finns mm-diskrepanser i pennan och om det strecket blir lite snett så kan man få lite lite sneda bindningar. Det märks inte i rambindningar osv men med pinbindningar så kan det synas lite grann. När man sen får prova att montera med en ordentlig jigg är det ju nåt helt annat. Ett verktyg som tillåter dig att lägga in en pappersmall och få den centrerad på skidan hade iaf jag gladeligen köpt. Det räcker att verktyget skapar en centrerad linje som jag kan rita av på en tejpbit typ för att sen pricka in pappersmallens centrumlinje mot min markering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Tillbaka
Topp