Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1258706" data-attributes="member: 83225"><p>Säg att du bor i centrala sthlm och behöver montera. Då har du tex Alpingaraget som tar FRÅN 800 spänn. Så det är ganska icke-lockande att köpa en begagnad skida och en begagnad bindning och sen behöva lägga 800 på montering. Köper du en av delarna ny slipper du montering. </p><p></p><p>Jag har sålt säkert 10 par skidor de senaste åren och en nästan ny Atris, borrad två ggr kostar betydligt mer än 1500:- Jag sålde tex precis ett par MTN explore med två hela monteringar och 4 extra hål per skida för 2500:- Då är det en skida som kostar betydligt mindre än Atris i butik. Visst, jag lagar hålen med ordentlig epoxi så att det går att montera med överlapp tom, och det skulle jag krävt att verkstaden gjorde i det här fallet. Plugg är ju bara en lat snållösning. </p><p></p><p>Vi kan ju dock diskutera detta hur länge vi vill men faktum kvarstår att skadeståndslagstiftningen kommer fokusera på värdeminskningen och du måste kunna göra gällande att din antagna värdeminskning är rimlig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1258706, member: 83225"] Säg att du bor i centrala sthlm och behöver montera. Då har du tex Alpingaraget som tar FRÅN 800 spänn. Så det är ganska icke-lockande att köpa en begagnad skida och en begagnad bindning och sen behöva lägga 800 på montering. Köper du en av delarna ny slipper du montering. Jag har sålt säkert 10 par skidor de senaste åren och en nästan ny Atris, borrad två ggr kostar betydligt mer än 1500:- Jag sålde tex precis ett par MTN explore med två hela monteringar och 4 extra hål per skida för 2500:- Då är det en skida som kostar betydligt mindre än Atris i butik. Visst, jag lagar hålen med ordentlig epoxi så att det går att montera med överlapp tom, och det skulle jag krävt att verkstaden gjorde i det här fallet. Plugg är ju bara en lat snållösning. Vi kan ju dock diskutera detta hur länge vi vill men faktum kvarstår att skadeståndslagstiftningen kommer fokusera på värdeminskningen och du måste kunna göra gällande att din antagna värdeminskning är rimlig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Tillbaka
Topp