Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CDP" data-source="post: 1258712" data-attributes="member: 157381"><p>Jag likt tusentals andra svenska skidåkare har varit i Chamonix den här vintern hämtade priserna från mina lokala verkstäder. Vore snarare märkligt om jag utgick från att alla svenska skidåkare bodde på Östermalm eller åker skidor exklusivt i exempelvis Sälen.</p><p></p><p>Nu har jag inte varit kund hos just Alpingaraget men att det är så vansinnigt dyrt som du menar är inte helt chockerande.</p><p>Jag skulle personligen säga att priser i Chamonix stämmer bättre överens med priser generellt än en nischbutik på Östermalm med många mil till närmsta berg.</p><p>Det är min erfarenhet efter att ha monterat skidor på flertalet ställen i Sverige, både norr om polcirkeln och på västkusten, i Kanada och i Alperna.</p><p></p><p>Vad ett snitt eller medianpris för montering och slip kan vi också fortsätta spekulera kring, jag tror att det är betydligt närmare priserna jag angav än de du angav.</p><p></p><p>Min högst personliga bedömning är att värdeminskning skidbutiken har åstadkommit med råge överstiger kostnaden för montering, oavsett pris. Och om de nu tar 1000kr för montering så är det ju ännu större anledning till att det ska bli rätt.</p><p></p><p>Hade butiken erbjudit mig en planslip och fri montering hade jag blivit otroligt missnöjd. Det är min personliga åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CDP, post: 1258712, member: 157381"] Jag likt tusentals andra svenska skidåkare har varit i Chamonix den här vintern hämtade priserna från mina lokala verkstäder. Vore snarare märkligt om jag utgick från att alla svenska skidåkare bodde på Östermalm eller åker skidor exklusivt i exempelvis Sälen. Nu har jag inte varit kund hos just Alpingaraget men att det är så vansinnigt dyrt som du menar är inte helt chockerande. Jag skulle personligen säga att priser i Chamonix stämmer bättre överens med priser generellt än en nischbutik på Östermalm med många mil till närmsta berg. Det är min erfarenhet efter att ha monterat skidor på flertalet ställen i Sverige, både norr om polcirkeln och på västkusten, i Kanada och i Alperna. Vad ett snitt eller medianpris för montering och slip kan vi också fortsätta spekulera kring, jag tror att det är betydligt närmare priserna jag angav än de du angav. Min högst personliga bedömning är att värdeminskning skidbutiken har åstadkommit med råge överstiger kostnaden för montering, oavsett pris. Och om de nu tar 1000kr för montering så är det ju ännu större anledning till att det ska bli rätt. Hade butiken erbjudit mig en planslip och fri montering hade jag blivit otroligt missnöjd. Det är min personliga åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Verkstan borrade fel - vad är rimligt?
Tillbaka
Topp