Vid vilken ålder är det försent?

Nejv

Ny medlem
Vid vilken ålder tror ni det är försent att börja med brädsporter om man är helt ny? Om man liksom satsar på att bli en ganska okej åkare. :)

Det är vell typ aldrig försent. Så länge man har koll på sin kropp är det vell okej.?

Senast ändrad:
är du över 40 år tror jag leder m,m börjar bli lite för taskiga för att man ska kunna bli tävlingsåkare om man alldrig tränat något annat.
Ha du däremot tränat andra sporter hela ditt liv är det allrig försent!

Ska du däremot bara lära dig åka, svänga, hoppa lite osv är det alldrig försent. Finns en gubbe på 85 år här var jag bor som är svingrym!

jag är 19, åkte lite bräda i högstadiet, och har sportat sönder typ hela mitt liv

Senast ändrad:
Som sagt, det är aldrig för sent ungdomar! En fråga om attityd, nyfikenhet och prestigelöshet, d v s man måtse få göra bort sig lite ibland.

Kikade just på en longboard i butiken, hade en för 25 år sen, men den blev snodd.
Lite sugen...

/A

det är nog aldrig försent...det beror på hur mkt tid man vill lägga ner på det man vill göra.....

det är bara att köra , t.ex jim johansson var 16 år när han satt sin första 3a och nu sätter han kangaroo satt .

lycka till / olle

Nope, det är aldrig försent, ända skillnaden är bara att man behöver öva lite mer när man är äldre...för unga lär sig ju snabbare på allt! Men de e bara ut å köra oavsett ålder och en inspiration skulle kunna vara att sätta egna personliga mål som man skall uppnå.
go for it!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp