Videoklipps bettygsättningen på freeride,

Tipsson sa:
Kinkan sa:
lasssekongo sa:
Du... du klagar på massa andra filmer med att dom har för höga betyg för dålig åkning.. här är et tklipp när du gör en 180 o landar o landar bakåt i puder o slår dig inge speciellt.. den har 4.6 i betyg och är fan inte värd det..

https://www.freeride.se/video/skon-vurp-i-sjukt-me-puder/
Och du ger sjäklv klippet en 5a.. 2007-09-11 22:17 Av: AshtraYmofucku Betyg: 5
klockren!
det är väl inte hans fel att den har högt betyg?

även om vi ändrar betygsättningen på freeride, så kommer många randoms lägga upp usla filmer och sedan säger till deras kompisar att rösta högsta betyg
Jo, det är hans fel, han har röstat 5 på sin egen film!
Haha ja precis.. han skriver första kommentaren o sätter en 5a..

Kinkan sa:
Tipsson sa:
Kinkan sa:
det är väl inte hans fel att den har högt betyg?

även om vi ändrar betygsättningen på freeride, så kommer många randoms lägga upp usla filmer och sedan säger till deras kompisar att rösta högsta betyg
visst, men dom under har också röstat högt
Ja men kinkan.. han klagar på min film här tex o skriver att den suger. o ¨å har folk satt högt betyg, fast jag kommenterar inte mina egna klipp och sätter betyg på dom som AshtraYmofucku här gör, och så är det ahn som klagar på betygsättningen. Det är lite kul bara :)

Senast ändrad:
effeh sa:
har länge tänkt på detta, håller med till 100%! och som vanligt(åååh nej!/crowd) så har jag en idé!!!11111

betyget borde sammanställas av ett antal kriterier, som betygssätt för sig och läggs ihop till ett slutgiltigt betyg...

t.ex

Redigering(0/5)
Åkning(0/5)
Kreativitet(0/5)
Musik(0/5)

så om filmen får typ 2 i redigering, 4 i åkning, 1 i kreativitet och 3 i musik så blir betyget..err...aa låter något snille ta hand om det men ni fattar..hoppas jag...

någon som tänker i samma banor som jag?
JAG gör! grymmt

lasssekongo sa:
Kinkan sa:
Tipsson sa:
visst, men dom under har också röstat högt
Ja men kinkan.. han klagar på min film här tex o skriver att den suger. o ¨å har folk satt högt betyg, fast jag kommenterar inte mina egna klipp och sätter betyg på dom som AshtraYmofucku här gör, och så är det ahn som klagar på betygsättningen. Det är lite kul bara :)
ja men va i helvette, ja va idiot och de där gjorde jag när videoklippsfunktionen var helt ny här på freeride å då fatta man ju inge!

jeppenator sa:
hela betygsystemet är fuckat..

måste finnas en fungerande topplista för att de hela ska funka, så man kan rösta för att filmer ska hamna högst upp å då få ut en lista me toppfilmerna..

så länge de inte finns någon sådan så finns det heller ingen mening med betyg.. då dom absoulut inte säger något om filmen..

Newschoolers är ett praktexempel! deras videofunktion är sjuuukt bra, alla dom bästa filmerna ligger på toplistan, och resten sållas bort i mängden andra filmer som man kan kolla på om man vill.

vet att johan har som projekt att fixa detta.. men de har vart såhär för länge redan.. dax att göra något! :)
Visst jag håller med om det ni säger. Men som jag har fått förklarat för mig av snubben som har gjort tråden så måste filmklippet som man sätter en 5a på vara i klass med pbp för annars kan man dra sin moppemusche i röven... (se min gb för förklaring)
Hur bra låter det. Man måste ju låta personen som ser filmen avgöra om det är värt en 5a eller inte...
Sen är det klart att om man har ett filmklipp där man typ ramlar lite så kanske det inte är värt en 5a.

Men min poäng är ändå att om folk har gjort en nice film som man tycker är bra så måste man ju få sätta 5a på den även om åkning och filmning inte är i samma klass som pbp.

Men jag har ju tydligen jätte fel enligt skaparen av tråden...

Har jag fel i det jag tycker?

Senast ändrad:
FilleJ sa:
jeppenator sa:

måste finnas en fungerande topplista för att de hela ska funka, så man kan rösta för att filmer ska hamna högst upp å då få ut en lista me toppfilmerna..

så länge de inte finns någon sådan så finns det heller ingen mening med betyg.. då dom absoulut inte säger något om filmen..

Newschoolers är ett praktexempel! deras videofunktion är sjuuukt bra, alla dom bästa filmerna ligger på toplistan, och resten sållas bort i mängden andra filmer som man kan kolla på om man vill.

vet att johan har som projekt att fixa detta.. men de har vart såhär för länge redan.. dax att göra något! :)
Visst jag håller med det ni säger men som jag har fått förklarat av mig av snubben som har gjort tråden så måste filmklippet som man sätter en 5a på vara i klass med pbp för annars kan man dra sin moppemusche i röven...
Hur bra låter det. Man måste ju låta personen som ser filmen avgöra om det är värt en 5a eller inte...
Sen är det klart att om man har ett filmklipp där man typ ramlar lite så kanske det inte är värt en 5a.

Men min poäng är ändå att om folk har gjort en nice film som man tycker är bra så måste man ju få sätta 5a på den även om åkning och filmning inte är i samma klass som pbp.

Hahah nej du har rätt, det är trådskaparen som är född bakom fötet eller vad det heter, =)

FilleJ sa:
jeppenator sa:

Visst jag håller med om det ni säger. Men som jag har fått förklarat för mig av snubben som har gjort tråden så måste filmklippet som man sätter en 5a på vara i klass med pbp för annars kan man dra sin moppemusche i röven... (se min gb för förklaring)

haha fan va du läser fel fillej! jag skrev inte att de måste vara i klass med pbp! Ja säger att om videoklippet är värd en 5a så BETYDER det att åkningen eller redigeringen eller att roligheten är bland de bästa man har sett! det är ju därför det finns 5or för att bättre betyg kan man inte ge och då menar man ju att man tyckte de va bland det bästa man har sett i sitt liv

Asså ja har inte ens sagt det du har skrivigt du har lixom tagit lite här och där från de ja ha skrivigt och gjort en egen historia så de låter helt fel och alla tkr jag e dum i huvet.. fy fan va dålig stil!
Läs igenom vad jag har skrivigt innan du drar din slutsatts fillej och dom flesta på den här tråden håller med mig, men du ska bara vara jävlig, du bara hittar på för att alla ska tycka att du har rätt, fy fan tål inte sånna personer jag

Senast ändrad:
Yez det har blivit lite larvigt med betygssättningen, många röstar 5or bara för att kompisen/kompisarna har producerat klippet eller lagt upp filmen.

Väntar på Johans kommentar av det hela..

Men snälla. Det kvittar väl om det inte är världsklass när man ger en femma. Ordet världsklass har ju egentligen inget att göra med betygsskalan 1-5. Det blir ju trots allt en rättvisande bedömning av allt tillslut. En film som har fem stjärnor är en film man ska titta på, en film med fyra stjärnor är okej men inte mer, tre eller färre stjärnor är dåligt. Denna bedömningsskalan gäller inte bara Freeride utan omfattar hela internet. Det vet för fan ALLA! Jag ser inte riktigt problemet. Krångla inte till det, det är bra som det är.

Senast ändrad:
Dejvy sa:
Men snälla. Det kvittar väl om det inte är världsklass när man ger en femma. Ordet världsklass har ju egentligen inget att göra med betygsskalan 1-5. Det blir ju trots allt en rättvisande bedömning av allt tillslut. En film som har fem stjärnor är en film man ska titta på, en film med fyra stjärnor är okej men inte mer, tre eller färre stjärnor är dåligt. Denna bedömningsskalan gäller inte bara Freeride utan omfattar hela internet. Det vet för fan ALLA! Jag ser inte riktigt problemet. Krångla inte till det, det är bra som det är.
Håller inte riktigt med om din skala, om en film ska va värd 5 stjärnor ska man kunna kolla på den nästan hur många gånger som hellst, som tex: jorit filmen, https://www.freeride.se/video/chunk-distribution-team/ eller den kända flatspin i t-lift filmen: https://www.freeride.se/video/flatspin-i-t-lift/
Om en film är en 4a så är det en film/filmklipp som man måste se och om den är värd en 3a så är det en okej film som är sevärd, under 3 är den inte sevärd, och vad jag tycker idag på freeride så är de flesta filmer som ligger runt 4 poäng i snitt inte sevärda! tänk efter lite....
skulle vilja ha en post av johan på freeride i denna tråd

Tillbaka
Topp