Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Videoredigeringsprogram enkelt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1142449" data-attributes="member: 12152"><p>Jag håller med om att iMovie är snabbt och smidigt för riktigt enkla grejor. Begränsat, men om det bara ska dras ihop lite klipp från semestern behöver man inte mer. </p><p></p><p>Adobe Premiere och Sony Vegas har ju varit marknadsledande länge och sätter standarden, men det kan också vara en rätt rejäl tröskel att komma över för att ens reda ut enklare grejor. Man behöver lägga en del tid. </p><p></p><p>Premiere Elements är ju ett alternativ, men funkar inte Premiere så lär väl inte Elements fungera heller, även om jag tror att problemen med Premiere borde vara lösbara. Det är ju inte ofta man hör att det inte går att använda och de är ju trots allt störst på marknaden. När det gäller Elements tycker jag att Adobe rör till det lite i sina försök att förenkla och automatisera, men timelineläget är lätt att förstå sig på. </p><p></p><p>Corel VideoStudio är en lätt outsider som jag gillar. Det är tydligt och pedagogiskt och går snabbt att lära sig, men har ändå en del avancerade funktioner inbyggt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1142449, member: 12152"] Jag håller med om att iMovie är snabbt och smidigt för riktigt enkla grejor. Begränsat, men om det bara ska dras ihop lite klipp från semestern behöver man inte mer. Adobe Premiere och Sony Vegas har ju varit marknadsledande länge och sätter standarden, men det kan också vara en rätt rejäl tröskel att komma över för att ens reda ut enklare grejor. Man behöver lägga en del tid. Premiere Elements är ju ett alternativ, men funkar inte Premiere så lär väl inte Elements fungera heller, även om jag tror att problemen med Premiere borde vara lösbara. Det är ju inte ofta man hör att det inte går att använda och de är ju trots allt störst på marknaden. När det gäller Elements tycker jag att Adobe rör till det lite i sina försök att förenkla och automatisera, men timelineläget är lätt att förstå sig på. Corel VideoStudio är en lätt outsider som jag gillar. Det är tydligt och pedagogiskt och går snabbt att lära sig, men har ändå en del avancerade funktioner inbyggt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Videoredigeringsprogram enkelt
Tillbaka
Topp