Vila i frid Jamie Pierre

Reine

Aktiv medlem
Vila i frid Jamie Pierre
Jamie Pierre Dog i en lavin igår i Little Cottonwood Canyon, Utah.
Jag har träffat Jamie och åkt ett par svängar och vi är på samma team på skistore.

Han var mest känd för sina otroligt höga klipphopp och man trodde nog att det var något sådant han skulle gå åt på.
Jamie var tvärt emot vad många tror en väldigt beräknande människa och när jag ställde frågan om hur han
kunde kasta sig ut för de stupen han gjorde med en tillbedjan till högre makter sa han bara, "när man ska göra något så otroligt dumt tar man alla halmstrån man kan få tag i, inklusive religion" även om han inte var särskilt religiös.

Mest av allt så var Jamie en väldigt trevlig och sympatisk människa som kommer att vara saknad.
Mina tankar går till hans familj.

Senast ändrad:
Vila i frid Jamie Pierre
Alltid tragiskt när dödsfall inträffar, även om det inte är en stor tröst till familj och vänner så dog han iallafall då han gjorde det han älskade. Vila i frid!

Vila i frid Jamie Pierre
EmilRosenberg sa:
Tror inte man behövde vara hjärnkirurg för att se detta komma.
hur såg man det komma? och hur gör det saken mindre tråkig? chilla lite. skidåkningen har blivit en stor profil fattigare, tråkigt hur man än ser på det.

Senast ändrad:
Vila i frid Jamie Pierre
Lee-nus sa:
EmilRosenberg sa:
hur såg man det komma? och hur gör det saken mindre tråkig? chilla lite. skidåkningen har blivit en stor profil fattigare, tråkigt hur man än ser på det.
Jag sa inte att det inte var tråkigt, det jag menar är att om man tar livsstilen 'living on the edge' till sin yttersta spets så kan man med högsta sannolikhet förutspå att det är så man kommer att dö, förmodligen väldigt tidigt dessutom. Se bara på alla andra som har varit liknande innan honom - och för att ta ett konkret exempel så kan man ju dra upp McConkey i rampljuset. Med bokstavskombinationer som oftast resulterar i överaktivitet och en obefintlig känsla för rädsla så vet man att man lever farligt och kommer med stor sannolikhet dö i den miljön.

Senast ändrad:
Vila i frid Jamie Pierre
En farlig dag som det låter. Det verkar ju ha gått en massa laviner i området. Alltid trist och jobbigt att höra när skidåkare råkar illa ut.

Vila i frid Jamie Pierre
Vila i frid Jamie Pierre!

kebabmannen sa:
Det där va nog det smaklösaste jag läst i hela mitt liv! ... Jag önskar jag varit inloggad när jag läste tråden så jag slapp se inlägget. Ja du är blockad så jag slipper se dina äckliga kommentarer , du borde vara bannad sen länge pga åldern...

Senast ändrad:
Vila i frid Jamie Pierre
EmilRosenberg sa:
Lee-nus sa:
EmilRosenberg sa:
Jag sa inte att det inte var tråkigt, det jag menar är att om man tar livsstilen 'living on the edge' till sin yttersta spets så kan man med högsta sannolikhet förutspå att det är så man kommer att dö, förmodligen väldigt tidigt dessutom. Se bara på alla andra som har varit liknande innan honom - och för att ta ett konkret exempel så kan man ju dra upp McConkey i rampljuset. Med bokstavskombinationer som oftast resulterar i överaktivitet och en obefintlig känsla för rädsla så vet man att man lever farligt och kommer med stor sannolikhet dö i den miljön.
Først: Hvil i fred Jamie! Alltid trist når mennesker går bort på en slik måte.

Men du er klar for over hvor mye forarbeid han gjorde før de store dropsa? Over hvordan han planla nøyaktig hvordan han skulle lande for å få mest mulig effektiv stopp og minst trykk på kroppen. Hvordan han på forhånd kjente landingssonen og hadde sjekka snøforhold. Tror ikke helt jeg ville sammenligne måten Jamie gjorde ting på med det Shane dreiv med. Wingsuit skibase ligger på et litt annet risikonivå, da det er så utrolig mye mer som kan gå galt. Dog skal det sies at Shane fortsatt er den personen som inspirerer meg mest med måten han levde livet sitt på.

Senast ändrad:
Vila i frid Jamie Pierre
Vila i frid! Otroligt tråkigt när personer man inspireras av går bort olyckligt. Antagligen har han redan scoutat det största molnet att droppa ifrån där uppe!

Tillbaka
Topp